رفیع‌الله گل افغان در کنفرانس اجندای ملی: تلاش برای ایجاد تفاهم و همگرایی ستودنی‌ است

گزارشگر:20 دلو 1392 - ۱۹ دلو ۱۳۹۲

حضار محترم، شخصیت‌های سیاسی، علمای بزرگوار، دانشمندان و اهل خبره، السلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته.
مسرت دارم که در چنین اوضاع و احوالِ حساس کشور، پیرامون مسایل داغ ملی هم‌چو محافلی برگزار می‌گردد و نظرخواهی از دانشمندان و اهل خبره صورت می‌گیرد.
تدویر کنفرانس آجندای ملی و گفتمان بین افغانی در چنین مرحلۀ حساس تاریخی، به منظور گذار مسالمت‌آمیز سیاسی در کشور از طریق ایجاد تفاهم و همگرایی یک گام ستودنی‌ست. mandegar-3
آجندایی که اخیراً در کشور ما مطرح و امروز در پیوند به آن صحبت و ابراز نظر می‌کنیم؛ چنین امیدی را آورده است که کشور عزیز ما در ۲۰۱۴سال به سوی بهتر شدن نظام و ملت‌شدن به پیش می‌رود و در کنار آن چنین وانمود می‌شود که شخصیت‌های سیاسی کشور فعال شده اند و می‌خواهند کشور را به سوی بهتر استقامت دهند.
در چنین شرایطی نخبه‌گان ما تصمیم دارند تا با تجارب تلخ گذشته صفحۀ جدیدی را برای نسل امروز و فردای کشور بگشایند از همین رو آجندای یک حرکت جدی برای ملت‌سازی در کشور ما به شمار می‌رود.
تا جایی که به گذشتۀ تاریخی کشور می‌نگریم، دیده می‌شود که دولت‌ها در سرزمین ما نهایت ضعیف بوده اند و از پس منظرهای اقتصادی متکی به خود نبوده اند؛ در چنین شرایطی باید گام‌های استوار به سوی ملت شدن برداشت تا کشور را از حالت هرج و مرج نجات داده باشیم.
در شرایط امروزی برای روشن‌شدن شعور و حس سیاسی و ملی مردم، رسانه‌ها نقش بزرگی را دارند و باید این مسوولیت خود را از یاد نبرند تا در نتیجۀ آن، در انتخابات پیشرو کتلۀ وسیعی از اشتراک مردم را در پروسۀ انتخابات داشته باشیم.
در یک دهۀ گذشته از امکاناتی که موجود بود متأسفانه استفادۀ صورت نگرفت که این سبب ناهنجاری‌های بیشتر در جامعۀ ما گردیده است.
تا زمانی که همۀ باشنده‌های کشور یک مشت نشوند و به وحدت نرسند، مشکلات در کشور روز به روز بیشتر خواهد شد.
آرزو دارم همه نخبه‌گان، دانشمندان و علما برای رسیدن مردم به وحدت ملی در سراسر کشور تلاش‌های همه جانبه داشته باشند تا توانسته باشیم کشور را از بحران‌ موجود نجات دهیم.
از توجه تان، سپاس

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.