کنفرانس اجندای ملی در ولایت غور برگزار شد

- ۱۷ حوت ۱۳۹۲

۱۸ حوت ۱۳۹۲

mnandegar-3کنفرانس اجندای ملی روز پنجشنبۀ هفتۀ گذشته با حضور شماری از فرهنگیان، روشنفکران، نامزدان شورای ولایتی، اعضای پارلمان، مقام‎های محلی، علمای دینی، دانشجویان و رؤسای ستادهای انتخاباتی نامزدان ریاست‎جمهوری و صدها تن از شهروندان ولایت غور در شهر چغچران برگزار شد.
در این نشست بزرگ، اشتراک‎کننده‎گان با حمایت از طرح اجندای ملی، زحمات احمد ولی مسعود طراحِ این طرح را برای عبور از بحران کنونی ستایش کردند.
آن‎ها همچنان بر ایجاد دولت وحدت ملی در فرایند انتخابات تأکید کردند و از حکومت خواستند که زمینۀ برگزاری یک انتخابات شفاف، سالم و دموکراتیک را فراهم سازد.
در این نشت، محورهای اجندای ملی که عبارت از گفت‎وگوی بین‎‏الافغانی، پروسۀ اعتمادسازی، ایجاد دولت وحدت ملی در فرایند انتخابات، تأمین صلح پایدار و مبتنی بر عدالت می‌باشد، مورد بحث قرار گرفت.
در این حال، احمد ولی مسعود طراحِ طرح اجندای ملی، طی صحبت تلیفونی، ضمن تشکر از برگزارکننده‎گان این نشست گفت که طرح اجندای ملی به خاطر منافع کلان کشوری و ایجاد یک دولت مقتدر ملی، ارایه شده است.
آقای مسعود گفت که روی این طرح از چند سال بدین‌سو با جمعی از نخبه‎‏گان و سیاست‎مداران مطرح کشور کارکرده است.
به گفتۀ او، در شرایط کنونی یگانه راه برای رسیدن به صلح پایدار، ایجاد یک دولت ملی در فرایند انتخابات می‎باشد.
او همچنان تصریح کرد که نامزدان ریاست‎‏جمهوری پیش از این طی تفاهمنامه‎یی با حمایت از طرح اجندای ملی، بر ایجاد دولت وحدت ملی تأکید کرده‌اند.

احمدولی مسعود ابراز امیدواری کرد که این تفاهمنامه عملی شود.
پیش از این کنفرانس‎های اجندای ملی در ولایت‎های کابل، هرات و پنجشیر برگزار شده بود.
قرار است نشست‎هایی دربارۀ طرح اجندای ملی در تمامی ولایت‎های کشور برگزار شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.