کرزی به مردان افغانستان در روز جهانی زن: اگر زور دارید، با امریکا زورآزمایی کنید

گزارشگر:18 حوت 1392 - ۱۷ حوت ۱۳۹۲

رییس جمهور کرزی با انتقاد از خشونت علیه زنان در افغانستان اظهار داشت که مردان کشور خشونت علیه زنان را متوقف کرده و اگر زور دارند باید با امریکا زور آزمایی کنند.
آقای کرزی افزود: انجام خشونت علیه زنان از سوی مردان بیانگر ضعف آن‎ها است، زیرا آنان باید با دشمن خود بجنگند و این نوع خشونت‎ها را در برابر زنان خود پایان دهند.
وی تصریح کرد: ملت افغانستان باید خشونت علیه زنان را از بین برده و به حقوق آنان احترام بگذارند.mnandegar-3
رییس جمهور کرزی نقش علمای دینی و بزرگان اقوام را در محو خشونت علیه زنان مؤثر خواند و گفت: آنان باید در مساجد و محافل برای محو خشونت علیه زنان تبلیغ کنند.
وی دستاوردهای ۱۳ ساله دولت خود را برای زنان امیدوارکننده خواند و گفت این روند باید ادامه یابد، زیرا این پیشرفت‎های ما قانع‌کننده نیست.
زنان باید در انتخابات شرکت کنند
حامد کرزی در ادامه سخنان خود به نقش زنان در انتخابات اشاره کرد و گفت که زنان می‎توانند سرنوشت افغانستان را با استفاده از رأی خود تعیین کنند.
به اعتقاد وی، شرکت زنان در انتخابات می‎تواند دولت آینده افغانستان را به سوی ثبات برده و جایگاه خوبی برای آن‎ها در دولت آینده به وجود آورد.
رییس جمهور کرزی تأکید کرد: در صورت عدم شرکت زنان در انتخابات خارجی‎ها سرنوشت آنان را تعیین خواهند کرد.
کرزی نام دختر خود را با مشورت زنان «مروه بهار» گذاشت
با این حال، برخی از زنان شرکت کننده در این مجلس به رییس جمهور افغانستان پیشنهاد دادند تا نام دختر خود را مروه بهار بگذارد.
حامد کرزی نیز این نام را توصیف کرد و آن را رسماً به عنوان نام دختر خود پذیرفت.
در اکثر کشورهای جهان هشتم مارچ به عنوان روز جهانی زن نامگذاری شده که افغانستان نیز مانند سایر کشورهای جهان چند سالی است که از این روز تجلیل می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.