معترضان: طالب دشمن ما است

گزارشگر:5 حمل 1393 - ۰۴ حمل ۱۳۹۳

mnandegar-3به دنبال خاکسپاری سردار احمد، همسر و دو فرزندش که در حمله چند روز پیش چهار عضو گروه طالبان به هوتل سرینا کشته شدند، فعالان جامعه مدنی و روزنامه‌نگاران درکابل در یک گردهمایی‌ اعتراض‌آمیز این حمله را محکوم کردند.
این اعتراض کنندگان گروه تروریستی طالبان را دشمن مردم خوانده از دولت خواستند تا موضع خود را در قبال این گروه تروریستی روشن سازد. این معترضان شعارهای تندی علیه گروه تروریستی طالبان و دولت سر می‌دادند. «طالب دشمن ماست، ما دشمن طالبیم؛ طالب مگر بمیرد، جهان آرام بگیرد؛ ای طالب مزدور، دشمن دین و رسول؛ دولت باید بداند ملت آرام ندارد؛ ما انتخاب نکردیم تا به عقب برگردیم؛ برادر ناراضی نه شهید است نه غازی؛ طالب انتحاری، فراری فراری؛ رییس کل قوا با مایی یا با طالب‌ها؛ رییس‌جمهور ببیند مگر عبرت بگیرد؛ طالب انتحاری در دین جا نداری؛ طالبان دون‌صفت دشمن انسانیت» از جمله‌ی شعارهای معترضان بود.
هم‌چنین این معترضان طالبان را در شعارهای خود «تروریستان وحشی» خطاب کرده می‌گویند که این گروه تروریستی حتا به کودکان رحم ندارد. معترضان کودک‌کشی طالبان را دشمنی با قرآن توصیف کرده از سیاست‌های دولت در قبال گروه تروریستی طالبان انتقاد کردند. آنان در یکی از شعارهای خود می‌نویسند که التماس به دشمن خیانت به حق مردم است. هم‌چنین این معترضان دولت را به حمایت از گروه تروریستی طالبان متهم کرده و حامیان این تروریستان را بدتر از طالبان خوانده‌اند. آنان می‌گفتند: «طالبان ارگ‌نشین از سیاست پس شوید».
در این گردهمایی عکس‌هایی از ملا عمر رهبر گروه تروریستی طالبان نیز در کتاره‌های مقابل هوتل سرینا نصب و بالای آن خط چلیپا کشیده شده بود. معترضان بر ایستادگی در برابر گروه تروریستی طالبان تاکید کردند.
معترضان با صدور یک اعلامیه‌ مشترک، هدف از گردهمایی و اعتراض خود را هم‌صدایی با تمام قربانیان تروریزم در کشور خوانده گفتند: «این‌جا جمع شده‌ایم تا فریاد بلند شیون قربانیان ترور در شمال، جنوب‌غرب، شرق و مرکز باشیم. آیینه سوگواری هزاران خانواده‌ای باشیم که تروریزم جان عزیزان‌شان را گرفته است و همدردی کنیم با تمام هم‌وطنان‌مان در همه‌ی افغانستان.» آنان هم‌چنین در اعلامیه خود می‌افزایند: «حملات تروریستی به اهداف غیرنظامی و ملکی از جمله حملات پی‌ در پی اخیر به جلال‌‌آباد، فاریاب و هوتل کابل سرینا و قتل عام زنان، مردان و کودکان بی‌گناه، نشانه‌یی از زبونی و بی‌رحمی طالبان و دشمنان صلح و انسانیت است. ما این‌جا جمع شده‌ایم تا تفکر ترور و فرهنگ حذف را تقبیح کنیم و از موضع شهروندی‌مان برای احقاق ارزش‌های انسانی و مصوونیت جانی و روانی‌مان دفاع کنیم.»
همچنان، معترضان از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری خواستند تا موضع‌گیری روشنی در برابر گروه تروریستی طالبان داشته باشند و هم‌چنین حکومت آینده خطوط سرخ خود را در برابر تروریستان داشته باشد. این معترضان به ادامۀ اعتراضات خود در برابر تروریستان طالب تأکید کرده گفتند، ضمن تقبیح کشتار غیرنظامیان و خشونت‌های غیرانسانی طالبان اعلام می‌کنیم که در مقابله با طالبان و تفکر طالبانی شانه به شانه مردم خویش تا شکست کامل تمام حلقات تندرو و خشونت‌ پرور به اعتراضات شهروندی و مدنی خویش خواهیم ایستاد و ادامه خواهیم داد.
مراسم فاتحه خوانی احمد سردار و خانواده اش که در حملۀ طالبان بر هوتل سرینا کشته شدند دیروز با حضور فعالان رسانه‌یی، نهادهای جامعه مدنی، بسته‌گان و شهروندان کابل، برگزار گردید.
سردار احمد در خبرگزاری فرانسه به صفت خبرنگار کار می‌کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.