شماری از نماینده‎گان مجلس: وزیر تحصیلات عالی فراخوانده شــــــود

گزارشگر:31 حمل 1393 - ۳۰ حمل ۱۳۹۳

اعضای مجلس نماینده‎گان از مقام‎های وزارت تحصیلات عالی خواستند تا مشکلات ورودی‌های جدید به دانشگاه‌های کشور را حل کنند.
ذکیه سنگین عضو مجلس نماینده‎گان در نشست عمومی روز شنبه این مجلس به برخی مشکلات دانشجویانی که تازه به دانشگاه‎های عالی و نیمه عالی راه یافته‎اند اشاره کرد و خواستار حل این مشکلات شد.mnandegar-3

سنگین افزود: برخی از دانشجویان که در آزمون کنکور رتبه خوبی آورده‌اند در موسسات نیمه عالی دولتی که در مناطق ناامن افغانستان قرار دارند، جذب شده‎اند و توانایی ادامه تحصیل در این مناطق را ندارند.
این عضو مجلس نماینده‎گان این روند را انجام نوعی ظلم به حق این دانشجویان تلقی کرد.
وی از مقام‎های وزارت تحصیلات عالی خواست تا هر چه زودتر به این مشکل پایان دهند و دانشجویان را بر اساس توانایی آن‎ها در دانشگاه‎ها جذب کنند.
عبدالودود پیمان عضو دیگر مجلس نماینده‎گان نیز با انتقاد از این روند پذیرش دانشجو، گفت که مقام‎های وزارت تحصیلات عالی افغانستان وظایف خود را بدرستی انجام نمی‌دهند و از آن شانه خالی می‎کنند.
نتایج آزمون کنکور افغانستان چند روز پیش به‌طور رسمی از سوی وزارت تحصیلات عالی کشور اعلام شد.
در این آزمون بیش از ۲۲۰ هزار داوطلب شرکت کردند که ۱۲۰ هزار نفر به دانشگاه‎های عالی و نیمه عالی دولتی افغانستان راه یافتند اما مابقی داوطلبان بی‎نتیجه باقی ماندند.
نظیفه ذکی عضو دیگر مجلس نماینده‎گان ضمن بررسی مشکلات دانشجویان تازه وارد به دانشگاه‌های کشور، خواستار فراخوان وزیر تحصیلات عالی افغانستان به مجلس شد.
این عضو مجلس نماینده‎گان همچنین از هیأت اداری این مجلس خواست تا هر چه زودتر قانون تحصیلات عالی این کشور را تصویب کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.