رییس ستاد مشترک ارتش: آمادۀ تأمین امنیت دور دوم انتخابات هستیم

گزارشگر:9 ثور 1393 - ۰۸ ثور ۱۳۹۳

نیروهای امنیتی افغانستان آماده‌گی خود را برای تامین امنیت برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کشور اعلام کردند.
شیر محمد کریمی، رییس ستاد مشترک ارتش در نشست شورای امنیت ملی کشور از آماده‌گی نیروهای امنیتی و ارتش افغانستان برای تامین امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کشور خبر داد.mnandegar-3
دفتر ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد در این نشست که با حضور حامد کرزی رییس جمهور افغانستان برگزار شد، رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح افغانستان اطمینان داد نیروهای امنیتی افغانستان همانطور که در دور اول به اثبات رساندند امنیت دور دوم انتخابات را نیز تامین خواهند کرد.
رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح افغانستان گفت نیروهای امنیتی از روحیه بالایی در دفاع از دست آوردهای کشورشان برخوردارند.
بر اساس نتایج مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که در ۱۶ حمل برگزار شد، عبدالله عبدالله با ۴۴٫۹ درصد و اشرف غنی احمد زی با ۳۱٫۵ درصد آرا نتوانستند حد نصاب لازم را برای پیروزی در دور اول انتخاقات افغانستان به دست آورند.
احمد یوسف نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز شنبه ۶ ثور گفت که بررسی‌های این کمیسیون نشان می‌دهد که انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.
عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد زی دو کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان که بر اساس اعلام نتایج مقدماتی کمیسیون برگزاری انتخابات باید در دور دوم به رقابت بپردازند با اعلام نارضایتی از روند شمارش آرا، چشم به کمیسیون رسیده‌گی به شکایات انتخاباتی کشور دوخته اند.
۳۲۵ هزار ناظر داخلی و بین‌المللی در این دوره بر روند برگزاری انتخابات افغانستان نظارت کردند.
در این انتخابات که هشت نامزد ریاست جمهوری و ۲۷۰۰ نامزد شوراهای ولایتی رقابت کردند، نزدیک به ۴۰۰ هزار تن از نیروهای امنیتی، ارتش و پولیس افغانستان مسوولیت تامین امنیت انتخابات را در بیش از شش هزار حوزه رای گیری بر عهده داشتند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.