مرسی در بروکسل: مقدسات اسلامی خط قرمز مان است

- ۲۵ سنبله ۱۳۹۱

محمد مرسی تاکید کرد که مقدسات اسلامی و پیامبر(ص) برای ما مسلمانان خط قرمز به شمار می‌آیند.
به گزارش اسکای نیوز عربی، محمد مرسی، رییس‌جمهور مصر در سفرش به بروکسل و مقر اتحادیه اروپا و دیدار با خوزه مانوئل باروسو، رییس کمیسیون اروپا گفت: ما با هرگونه اهانت به ساحت پیامبر (ص) مخالف هستیم.
وی تاکید کرد: ما توهین به مقدسات را نمی‌پذیریم و با هر کس که در سخن یا در عمل به پیامبر (ص) اهانت کند، دشمنی می‌ورزیم.
مرسی تاکید کرد: از سوی تمام مردم مصر سخن می‌گویم اقدامات هر کسی را که در کلام یا عمل تلاش کند به پیامبر (ص)‌ یا مقدسات اسلامی اهانت کند،‌ محکوم می‌کنم.
رییس‌جمهوری مصر تصریح کرد: ما از تظاهرات مسالمت آمیز در اعتراض به فیلمی در اهانت به پیامبر (ص)‌ حمایت می کنیم، اما با حمله به کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌ها مخالف هستیم، این‌ اقدامات اشتباه است، با این حال تاکید می‌کنم که قادر به تامین امنیت هیات‌های دیپلماتیک در مصر هستیم.
وی در ادامه افزود: مصر با اراده آزاد رییس‌جمهور خود را انتخاب کرد و از مرحله استبداد به دموکراسی راه یافت، دولت جدید خواهان استقلال دستگاه‌های مجریه و قانون‌گذاری است. تمام مردم مصر با هم برابر هستند و هیچ تفاوتی میان آن‌ها در مقابل قانون نیست. ما برای آینده بهتر و تحقق اصلاحات گام برمی‌داریم اما برای شکوفایی اقتصاد به زمان بیشتر و کمک‌ کشورهای دیگر نیازمندیم.
رییس‌جمهوری مصر در خصوص سوریه گفت: اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب خواهان همکاری با اعضای نشست چهار جانبه در خصوص سوریه است و ما در صدد هستیم که نشست چهار جانبه در چارچوب تلاش‌های اتحادیه عرب باشد. ما نمی‌خواهیم که در امور داخلی سوریه دخالت کنیم، مردم سوریه باید خودشان سرنوشتشان را مشخص کنند و مساله مهم اکنون جلوگیری از خونریزی‌ها در سوریه است.
وی در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت: دیگر جایی برای صحبت از اصلاحات در سوریه وجود ندارد. ما خواهان تغییر نظام سوریه هستیم. رییس‌جمهوری مصر روز (پنجشنبه) اولین سفر خود به کشورهای اروپایی را با دیدار با نخست‌وزیر بلژیک آغاز کرد.
وی با کاترین آشتون، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین رییس پارلمان اروپا دیدار و گفت‌وگو می‌کند و سپس در سفری دو روزه به رم رفته و مذاکرات دوجانبه‌یی با ماریو مونتی، نخست‌وزیر ایتالیا خواهد داشت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.