زره بپوشید

گزارشگر:عبدالکبیر ستوده - ۲۴ عقرب ۱۳۹۸

دختر جوانی پسری را دوست داشت و با پسر دلخواه خود فرار کرده و پیش از عقد نکاح با او هم‌بستر شده بود. دختر و پسر جوان و عاشق گرفتار شده بودند و برای‌شان دوسیه ترتیب و دوسیه‌شان به محکمه ارسال گردیده بود. دختر و پسر را به جلسۀ قضایی احضار می‌کنند تا به سزای اعمال‌شان برسانند. پیش از اینکه قضات جلسه قضایی را ترک نمایند و به اتاق شورای قضایی بروند و تصمیم قضایی خود را انشا نمایند، دختر می‌خواهد با رییس جلسه‌قضایی خصوصی صحبت نماید. دو نفر قضات بزرگوار برای دختر فرصت می‌دهند تا حرف‌های خود را بگوید. دختر می‌گوید: «من پسری را دوست داشتم و با او فرار کردم و به رضا و رغبت خود یک بار با او هم‌بستر شدم، اما از زمانی که گرفتار و به خانه‌امن زنان معرفی شده‌ام، شبی سه بار بالایم تجاوز صورت می‌گیرد. این موضوع را به شما گفتم و حالا شما می‌دانید و تصمیم قضایی‌تان».
از اینجا شروع می‌کنیم تا می‌رسیم به آن دختری که به‌خاطر اعتراض به خیابان آزاری زنان و دختران در جامعه‌یی افغانی، از آهن لباس ساخته بود و در میان جمع قدم می‌زد. آن زمان همه گفتند که دختره‌گستاخ دارد به ریش همه می‌خندد و به فرهنگ اسلامی و غیرت افغانی ما توهین کرده و برای خود پرونده‌ساخته تا به کشورهای غربی برود و پناهنده شود.
از آن زمان تا هم اکنون، قصه‌ها و گزارش‌های زیادی از این زن‌آزاری‌ها و فسادهای جنسی و رشوه‌ستانی جنسی را شندیدیم. از سوءاستفاده‌های جنسی استادان دانشگاه گرفته تا مسوولان فدراسیون فوتبال و تا مقامات بلندرتبه‌دولتی و…
حالا هم گزارش‌های دست‌به‌دست می‌شود مبنی بر سوءاستفاده‌های جنسی مدیران و معلمان مکاتب از متعلمان خود. داستان‌های مدارس دینی را که بارها شندیده‌ایم و نیازی به گفتن ندارد.
حالا این‌ها گوشته‌یی از قصه‌ها و گزارش‌های است که در این باب رو شده اند و به سمع و بصر شهروندان رسیده‌اید و آنهم به برکت دموکراسی و آزادی بیان و آزادی اطلاعات و وجود جامعه‌مدنی و رسانه‌ها و… خدا داند که در هر جای دیگری قصه از چه قرار است.
حالا در این جامعه که با مجرمین کار چندانی ندارند، بیاییم به خود قربانیان کاری داشته باشیم. به آنها بگوییم که اگر دختر هستید یا پسر و اگر پیر هستید یا جوان و اگر زیبا هستید یا بدرنگ و… برای خودتان لباس آهنی و زرهی بسازید و بپوشید تا همزمان از دو شر در جامعۀ تان در امان باشید. یکی شر حملات فزیکی دیگران از مشت‌زدن و لگدزدن و تفنگ و تیر و تبر و باورت و بم و انتحار و انفجار و… و دیگری شر تجاوزات جنسی مردان از قبیل لمس‌کردن، انگشت‌کردن، بوسیدن و تجاوز جنسی و…

mandegar

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.