آقـای گـول افغانستان بر مـی‌گردد

گزارشگر:شنبه 27 قوس 1395 - ۲۶ قوس ۱۳۹۵

mandegar-3بلال آرزو، ستارۀ فوتبال افغانستان می‌گوید که قرار است دوباره به تیم ملی فوتبال کشور بپیوندد. آقای آرزو به سلام‌وطندار گفته است که بزرگ‌ترین خواسته‌اش این است که تا پایان زنده‌گی‌اش در خدمت تیم ملی کشور باشد.
ستارۀ فوتبال افغانستان امیدوار است تا در بازی‌های آینده در کنار دیگر بازیکنان تیم ملی در رقابت‌ها اشتراک کند.
شهرت بلال از آن‌جا شروع شد که برای نخستین‌بار در سال ۱۳۸۹ به تیم ملی زیر ۲۳ ساله‌ها برای حضور در رقابت‌های جنوب آسیا دعوت شد. بلال در آن‌بازی‌ها که افغانستان نایب قهرمان شد، خوب درخشید. او به ‌تنهایی هر شش گول افغانستان در این بازی‌ها را (دوگول به پاکستان، دو گول به سریلانکا، یک گول به هند و یک گول به مالدیو) زد و یک‌تنه تیم ملی افغانستان را تا مرحلۀ نهایی این بازی‌ها پیش برد.
بلال آرزو در بازی‌های قهرمانی جنوب آسیا در سال ۲۰۱۱ نیز به میدان رفت. او در این بازی‌ها چهار گول به ثمر رساند تا بهترین گول‌زن افغانستان (آقای گول) و دومین گول‌زن این بازی‌ها شود.
اما در نهایت سال گذشته در یک اعتراض همراه با پنج بازیکن دیگر (اسلام‌الدین امیری، مجتبا فیض، رفیغ بارکزی، امرالدین شریفی، فرزاد عطایی و حشمت‌الله بارکزی) تیم ملی افغانستان را ترک کرد.
بلالِ ۲۷ ساله از سال ۲۰۱۱ تاکنون در ۲۷ بازیِ ملی، ۹ گول به ثمر رسانده است.
بلال در کابل به‌ دنیا آمده است. او سه‌ساله بود که با خانواده‌اش به پاکستان و سپس به ایران مهاجر شد. آرزو پس از ۹ سال زنده‌گی در این دو کشور، راهی ناروی شد و تاکنون در این کشور زنده‌گی می‌کند. بلال آرزو از هواداران فوتبال اسپانیا و طرفدار تیم بارسلونا است. لیونل مسی، ژاوی، اینیستا و ابراهیمویچ بازیکنان مورد علاقۀ و الگوهای او در فوتبال اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.