رییس مجلس سنا: اسحاق الکو معذرت بخواهد

گزارشگر:24 ثور 1393 - ۲۳ ثور ۱۳۹۳

رییس مجلس سنا می‌گوید که دادستان کل به دلیل اتهام بستن به اعضای شورای ملی باید از مجلس سنا معذرت بخواهد.
فضل هادی مسلمیار رییس مجلس سنا، گفت: « لوی سارنوال اعضای شورای ملی را به غصب زمین و خواست‌های نا مشروع از شهرداری کابل متهم کرده است. هر سناتوری که بوده لطفاً نام بگیرد، ما حمایت می‌کنیم. در غیر آن از مشرانوجرگه معذرت بخواهد و همچنین این افراد را مشخص کند».mnandegar-3
اسحاق الکو دادستان کل کشور پس از آن اعضای شورای ملی را متهم کرد که اسنادی مربوط به اختلاس محمد یونس نواندیش شهردار کابل و خواست‌های نامشروع نماینده‌گان مجلس به دادستانی واگذار شد.
دادستان کل گفته بود که اعضای شورای ملی از شهردار کابل جواز بلند منزل و شهرک درخواست کرده‌‎اند.
در همین حال؛ سناتوران می‎گویند که آقای الکو نباید به تمامی اعضای شورای ملی اتهام ببندد.
رفیع الله حیدری عضو سنا، گفت: « کسانی که از مجلس سنا در جنجال ولسی جرگه با شهردار کابل دخیل اند؛ باید نام شان گرفته شود. ما کاملاً با این اتهامات مخالف هستیم. ما معامله‌گر نیستیم که برای خود خانه و قصر پیدا کنیم».
به گفته او، بستن اتهامات به اعضای مجلس سنا، بر اساس اسناد ارایه شدۀ نواندیش توسط الکو بیان شده است.
آقای حیدری تأکید کرد که دادستان کل باید وضاحت دهد و نام سناتوران متهم را بگیرد در غیر آن همان‌طوری که از طریق مطبوعات اعلام کرده، این حرف شان را پس بگیرد.
همچنین، فضل هادی مسلمیار خاطر نشان کرد: مجلس سنا در مورد کارکردهای نواندیش و وضعیت شهرکابل ملاحظاتی دارد. اما تمامی اعضای مجلس مفسد نیستند.
مسلمیار افزود: « کارهایی که شهردار کابل انجام داده باید پرسان شود. این کار رییس‌جمهور است که از شهردار کابل پرسان کند که چه کاری را در کابل انجام داده. ما به حیث نماینده‌گان مردم و شهروند کابل می‌گوییم که شهردار آدم مناسبی نیست؛ جاده‌ها از افتتاح تا اختتام دوباره خراب می‌شود».
از سوی دیگر، سناتواران از افزایش نا امنی‌ها در برخی از ولایت‌های کشور ابراز نگرانی کرده اند و از مقام‌های امنیتی خواستند که تدابیر جدی در زمینه اتخاذ کنند.
اعضای مجلس سنا، ضمن استقبال از پاک کاری فلم های سیاه از شیشه‌های وسایط، از برخورد نامناسب پولیس کابل با اعضای شورای ملی در چهار راهی های شهر کابل انتقاد کرده و خواستار اصلاح این برخورد شدند.
همچنین، آنان از وزارت داخله خواستند که برای تشدید امنیت در کشور، روند پاک کاری فیلم های سیاه از شیشه های وسایط و بررسی افراد مسلح غیر مسوول را در ولایت ها نیز آغاز کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.