پاکستان برخی از زندانیان دیگر طالبان را نیز آزاد می‎‌کند

- ۲۸ اسد ۱۳۹۲

مقام‌های پاکستان اعلام کردند که دولت اسلام آباد ممکن است یک گروه دیگر از اعضای زندانی طالبان افغانستان را به درخواست رییس‌جمهوری افغانستان و به عنوان اقدامی جدید برای احیای روند صلح در افغانستان آزاد کند.
یکی از مقام‌های دولت پاکستان این موضوع را تایید کرد که موضوع آزادی زندانیان بیشتری از طالبان در دستور کار سفر حامد کرزی، رییس‌جمهوری افغانستان به اسلام‌آباد قرار دارد.
در حالیکه نام و تعداد دقیق زندانیان هنوز فاش نشده است، منابع رسمی می‌گویند فهرستی از این افراد قرار است در جریان مذاکرات میان کرزی و مقام‌های دولت پاکستان نهایی شود.
رییس جمهوری افغانستان قرار است در اواخر می جاری میلادی به پاکستان برود و این اولین سفر وی از زمان تغییر دولت اسلام آباد در پی انتخابات پارلمانی ۱۱ می سال ۲۰۱۳ میلادی محسوب می‌شود.
اعضای شورای عالی صلح افغانستان نیز احتمالاً در این سفر همراه کرزی هستند تا راهی را برای انجام مذاکرات مستقیم با طالبان بیابند.
پاکستان اولین بار در نومبر سال گذشته میلادی و به عنوان بخشی از اقدامات برای روند سازش در افغانستان آزادی اعضای زندانی طالبان را آغاز کرد. تاکنون نیز ۲۶ تن از این افراد از جمله اشخاص برجسته آزاد شدند.
البته دولت پاکستان در پی برخی مسایل در روابطش با افغانستان این روند را به صورت غیر رسمی به حالت تعلیق درآورد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.