تیم انتخاباتی استاد سیاف: موضع‎مان مشخص می‎شود

گزارشگر:4 جوزا 1393 - ۰۳ جوزا ۱۳۹۳

mnandegar-3سخنگوی ستاد انتخاباتی استاد عبدرب الرسول سیاف، کاندیدای دور اول انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که تیم انتخاباتی آن‌ها تا سه روز آینده از یکی از کاندیداهای پیشتاز در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام حمایت خواهد کرد.
جمال‎الدین بدر به رسانه‎ها گفت که تیم انتخاباتی استاد سیاف رایزنی‎ها را برای حمایت از یک تیم انتخاباتی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان آغاز کرده و هم‎اکنون در حال برگزاری جلسات درون سازمانی است.
به گفته وی، این جلسات از دو روز پیش به این سو آغاز شده و تمام اعضای شورای رهبری ستاد انتخاباتی استاد سیاف در آن حضور دارند.
درخواست حمایت کاندیداهای پیشتاز
بدر در ادامه با اشاره به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اظهار داشت که اعضای ارشد تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی کاندیداهای پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری از تیم انتخاباتی استاد سیاف درخواست حمایت کرده‎اند.
به گفته وی، اعضای ارشد تیم‌های دو۲ کاندیدای پیشتاز در حال رایزنی با تیم استاد سیاف هستند.
سخنگوی ستاد انتخاباتی استاد سیاف در ادامه گفت که تاکنون تیم انتخاباتی آن‎ها، تصمیم مشخصی برای اعلام حمایت از هیچ کاندیدی را نگرفته اما تلاش می‌کنیم بهترین کاندیدا را انتخابات کنیم.
این در حالی است که بر اساس نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله و اشرف‎غنی احمدزی به ترتیب پیشتاز انتخابات در کشور هستند.
قرار است انتخابات دور دوم ریاست جمهوری افغانستان بین دو کاندیدای پیشتاز در ۲۴ جوزای سال جاری برگزار شود.
بر اساس قانون اساسی افغانستان کاندیداهایی که در دور اول انتخابات ریاست جمهوری نتوانستند بیشتر آرا را از آن خود کنند می‎توانند در دور دوم انتخابات از یک کاندیدای پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری اعلام حمایت کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.