جوانان در هرات: در انتخابات باز هم حماسه می‌آفرینیم

گزارشگر:5 جوزا 1393 - ۰۴ جوزا ۱۳۹۳

mnandegar-3ده‌ها تن از جوانان ولایت هرات در غرب کشور همایشی را زیر نام «باز هم حماسه می آفرینیم» در مرکز این ولایت راه اندازی کردند.
این جوانان هدف از راه اندازی همایش را تشویق جوانان برای اشتراک در دور دوم انتخابات و تأکید بر گسترش حضور مردم به پای صندوق‌های رای‌دهی عنوان کردند.
آنان حضور جوانان را در پای صندوق‌های رای در انتخابات دور دوم با ارزش خوانده و از مقامات خواستار سپردن کار به اهلش و به کار گماشتن مختصصان و افراد آگاه در پست‌های کلیدی دولت هستند.
این در حالی است که با رفتن انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم، شماری از آگاهان حضور مردم در این دور را کمرنگ پیش می کنند.
پیشتر نیز کمیسیون مستقل انتخابات در هم‌آهنگی با نهاد های جامعه مدنی از این نهاد و رسانه‌ها خواست تا در آگاهی عامه برای اشتراک گسترده مردم تلاش کنند.
جوانان هرات همچنان در این همایش از کمیسیون‌های انتخاباتی خواستند تا در این دورانتخابات کاستی‌های دور اول را برطرف کرده و تلاش کنند تا اشتباهات گذشته تکرار نشود.
در این همایش که از سوی انجمن جوانان شورای متخصصان راه اندازی شده بود، برخی از آگاهان نیز بر اهمیت رای مردم تأکید کرده و از دولت و نهادهای انتخاباتی خواهان برخورد قاطع با عاملان تقلب شدند.
این در حالی است که در دور اول انتخابات کمبود برگه‌های رای دهی، برخوردهای متناقض بین کمیسیون انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی و تقلب در انتخابات از چالش‌های این دور بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.