محمود کرزی برادر رییس‌جمهور کرزی: داکتر عبدالله پس از انتخابات ۲۰۰۹ به چوکی و موقف سیاسی «نه!» گفت

گزارشگر:هارون مجیدی/ 6 جوزا 1393 - ۰۵ جوزا ۱۳۹۳

محمود کرزی برادر رییس‌جمهور کرزی دیروز در یک نشست خبری در کابل، حمایتش را از تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله اعلام کرد.
محمود کرزی علت پیوستنش به تیم اصلاحات و همگرایی را داشتن برنامه‌های موثر اقتصادی این تیم عنوان کرد.
همچنان، داکتر عبدالله عبدالله رهبر تیم اصلاحات و همگرایی با استقبال از پیوستن محمود کرزی به این تیم گفت، ما بر اساس توافق روی برنامه‌های اقتصادی یکجا شده‌ایم.mnandegar-3
محمود کرزی در نشست خبری اعلام حمایتش از داکتر عبدالله عبدالله نامزد پیشتاز دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «داکتر عبدالله عبدالله بعد از دومین انتخابات ریاست‌جمهوری کشور از منافع شخصی و سیاسی خود گذشت و چوکی و مقام دولتی را قبول نکرد؛ بل به صفت یک اپوزیسیون سیاسی و اصولی مبارزۀ سیاسی خود را آغاز کرد.»
آقای کرزی می‌افزاید، اعلام حمایت جریان توان‌مندسازی مردم از داکتر عبدالله، به‌خاطر وحدت ملی، ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی افغانستان می‌باشد.
او تأکید کرد، ما عدالت، امنیت، حکومت‌داری خوب و بهتر شدن وضعیت اقتصادی مردم را از اولویت‌های حکومت می‌دانیم.
او از حکومت آینده خواست تا مبارزه با فساد، حاکمیت قانون، بهتر ساختن زنده‌گی مردم را در صدر برنامه‌های خود قرار بدهد.
محمود کرزی برادر رییس‌جمهور کرزی، بیکاری و ضعف اقتصادی را از مشکلات عمده در میان مردم خواند و گفت که آنها برای از میان برداشتن این مشکلات با تیم اصلاحات و همگرایی به تفاهم رسیده اند.
او گفت، تولید برق از منابع داخلی، ایجاد خط آهن و بازسازی جاده‌ها، توسعه و پیشرفت کشاورزی، استخراج معیاری معادن، توسعۀ صنعت، توسعۀ… ادامه صفحه ۶
داکتر عبدالله پس از انتخابات…
سکتور خصوصی، ایجاد شهرک‌های عصری و… از مواردی است که سبب از میان برداشتن مشکلات می‌گردد.
داکتر عبدالله عبدالله در این محفل گفت، ما بر بنیاد برنامه‌های تدوین شده و مفید در تیم اصلاحات و همگرایی گردآمده‌ایم و خود را متعهد به عملی ساختن این برنامه‌ها می‌دانیم.
آقای عبدالله تأکید کرد، تیم انتخاباتی او برای وحدت ملی و تقویت نظام مردم‌سالار در کشور تلاش‌های بیشتری را انجام خواهد داد.
داکتر عبدالله عبدالله افزود: «فرصتی را که قانون اساسی افغانستان فراهم کرده است و بر اساس قانون اساسی، مردم افغانستان حق دارند تا یکبار دیگر از رأی خود استفاده کنند و رأی مردم سرنوشت‌ساز است.»
داکتر عبدالله عبدالله با استقبال از استعفای محمد قربان حقجو، رییس پیشین هیأت عامل اتاق تجارت افغانستان که چند روز پیش به منظور حمایت از تیم اصلاحات و همگرایی صورت گرفت، گفت: استعفای آقای حقجو برای حمایت از تیم اصلاحات و همگرایی یک درس بزرگ برای کسانی است که ادعا و عمل‌شان از هم متفاوت است.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامۀ سخنان خود همچنان گفت: «ما برنامۀ مدون اقتصادی را برای مردم ارایه کرده‌ایم که این برنامه بر اساس تلاش‌های شمار زیادی از متخصصین و تجارب کشورهای مشابه، تدوین شده است.»
داکتر عبدالله تأکید کرد که مردم بر اساس برنامه‌های تیم انتخاباتی آن‌ها در دور نخست رأی داده اند و در دور دوم نیز رأی بیشتر خواهند داد.
داکتر عبدالله تأکید کرد که تیم وی در دور دوم انتخابات نیز مبارزات انتخاباتی بسیار سالم و بر مبنای وحدت ملی را پیش خواهد برد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنان خاطر نشان کرد: «ما خواستار روابط خوب با همسایه‌ها هستیم. ولی منافع ملی کشور در صدر برنامه‌های‌مان قرار خواهد داشت».
او همچنین با اشاره به تصویب‌نشدن قانون تطهیر پول و عواید ناشی از جرایم، اذعان داشت که اگر این قانون به زودی تصویب نشود؛ ممکن است کشور با یک بحران جدی روبرو شود.
آقای عبدالله تصویب نشدن قانون تطهیر پول و عواید ناشی از جرایم را نیز ضعف حکومت دانسته و از نماینده‌گان مجلس خواست تا با احساس مسوولیت به این موضوع رسیده‌گی کنند.
اعضای حرکت توان‌مندسازی مردم به رهبری محمود کرزی در این نشست گفتند، آنها به این نظر رسیده اند، عامل پیشرفت، ترقی، خوشبختی و پایدار نظام مردم‌سالاری در کشور، وحدت ملی است.
آنان تأکید کردند، حرکت توانمندسازی مردم تصمیم گرفت تا از تیم اصلاحات و همگرایی زیر چتر مشارکت ملی این تیم را افغانستان شمول سازند.
در این حال، نزدیک به ۱۸۰ تن از اعضای شورای ملی افغانستان روز گذشته طی نشستی در کابل حمایت شان را از داکتر عبدالله عبدالله در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری اعلام کردند.
پیش از این نیز شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری از این تیم اعلام حمایت کردند و قرار است امروز (سه شنبه، ۶ جوزا) سازمان اجتماعی روند سبز افغانستان نیز طی یک نشست خبری رسماً از تیم اصلاحات و هگرایی اعلام حمایت کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.