هیگل : آمده‎ام ببینم افغان‌ها در چه وضعی قرار دارند

گزارشگر:12 جوزا 1393 - ۱۱ جوزا ۱۳۹۳

چاک هیگل وزیر دفاع امریکا روز یکشنبه با فرماندهان نظامی امریکایی در افغانستان درباره پیشرفت‌های نیروهای امنیتی این کشور گفت‌وگو کرد.
به گزارش اسوشیتدپرس از بگرام، این دیدار در آستانه خروج نیروهای نظامی امریکایی از افغانستان صورت می‌گیرد. قرار است نیروهای نظامی امریکایی تا پایان امسال افغانستان را ترک کنند و تنها حدود ده هزار نفر در این کشور باقی بمانند.mnandegar-3
این دیدار پس از آزادی تنها اسیر جنگی امریکا در افغانستان صورت می‌گیرد به‌علاوه باراک اوباما رییس جمهور امریکا نیز چند روز قبل اعلام کرد تا پایان سال ۲۰۱۶ کمتر از ۱۰۰۰ نفر نیروهای نظامی امریکایی در افغانستان باقی خواهند ماند. اوباما نیز هفته قبل از پایگاه نظامی بگرام دیدن کرده بود.
هیگل به خبرنگاران گفت وی در این سفر قصد دارد از مهمترین فعالیت‌های افغان‌ها و پیشرفت‌های نیروهای هوایی این کشور مطلع شود. هیگل همچنین به دنبال ارزیابی توان دولت افغانستان در تجهیز نیروهای نظامی این کشور است.
اسوشویتدپرس می‎نویسد: علیرغم گزارش‌های فرماندهان نظامی امریکایی درباره آماده‌گی نیروهای افغان، نگرانی و تردید درباره پیشرفت کند فرماندهان ارشد و وزارتخانه‌های این کشور در اختصاص بودجه و ایجاد قابلیت‌های پشتیبانی برای نیروهای نظامی این کشور، وجود دارد.
وی همچنین قرار است با تعدادی از نیروهای امریکایی دیدار کند.
هیگل به این نکته اذعان کرده است که همچنان سوالاتی بدون جواب درباره کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان وجود دارد از جمله اینکه چه تعداد از ده هزار نیروی امریکایی که سال آینده در افغانستان باقی خواهند ماند در ماموریت‌ها و حملات ضد تروریسم شرکت خواهند کرد.
هیگل همچنین به این نکته اشاره کرد که هنوز معلوم نیست چه تعداد از نیروهای نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و دیگر شرکای بین المللی امریکا در این ماموریت ها شرکت خواهند کرد.
وی در عین حال تاکید کرد وی انتظار دارد شرکای امریکا درباره تعداد و نوع نیروهایی که با امریکا همکاری خواهند کرد، تا پایان ژوئن تصمیم بگیرند.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.