خواست ثریا دلیل از بزرگان قندهار: در ریشه‌کن ساختن پولیو همکاری کنید

- ۲۷ سنبله ۱۳۹۱

داکتر ثریا دلیل وزیر صحت عامه افغانستان طی یک سفر رسمی عازم ولایت قندهار شده و  دور اول کمپاین خزانی واکیسن پولیو را در آن ولایت افتتاح کرده است.
بر اساس خبرنامۀ وزارت صحت عامه، بانو دلیل به دلیل این‌که بیشترین واقعات پولیو در ولایت قندهار دیده شده، به آن ولایت سفر کرده است.
وزیر صحت در ولایت قندهار، از مقامات محلی، بزرگان و مردم آن ولایت خواسته تا در تطبیق موفقانۀ این برنامه همکاری کنند.
همزمان به آن رییس‌جمهور کرزی با چکاندن دو قطره واکسین ضد فلج اطفال، کمپاین مبارزه با فلج اطفال را در کابل آغاز کرد.
در این سفر وزیر صحت عامه را داکتر شادول نمایندۀ سازمان صحی جهان و پیتر کرولی مسوول اداره یونیسف در افغانستان، بی‌بی‌حمیده نمایندۀ مردم قندهار در مجلس و عده‌یی از کارمندان وزارت صحت عامه افغانستان همراهی می‌کنند.
وزیر صحت عامه افغانستان در مقر ولایت با والی و متنفذین ولایت قندهار در مورد اهمیت کمپاین محو پولیو صحبت کرده و از آن‌ها خواسته تا در ریشه‌کن ساختن مرض پولیو در قندهار با وزارت صحت عامه همکاری کنند.
توریالی ویسا والی قندهار و متنفذین آن ولایت ضمن قدردانی از کارکرد‌های وزارت صحت عامه افغانستان، به خاطر محو مرض پولیو ابراز آماده‌گی نمودند.
وزیر صاحب صحت عامه و هیات همراه یکجا با مسوولان ولایت قندهار با چکاندن دوقطره واکسین به دهن یک طفل عملاً کمپاین سراسری محو پولیو را در قندهار آغاز نمودند.
قابل یاد آوری است که از جمله ۱۷ واقعۀ مثبت پولیو در افغانستان چهار واقعۀ آن در ولایت قندهار بوده و مشخصاً یک واقعه در شهر قندهار، یک واقعه مثبت در ولسوالی ارغستان، یک واقعه مثبت در ولسوالی خاکریز و یک واقعه مثبت نیز در ولسوالی میوند، دیده شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.