اعتراض گسترده به قتل یک نوجوان در کابل اختطاف‌چیان علنی اعدام شوند

گزارشگر:ابوبکر مجاهد/ یک شنبه 12 ثور 1395 - ۱۱ ثور ۱۳۹۵

صدها تن از شهروندان پایتخت در یک گردهمایی خواستار به کیفر رسانیدن عاملان قتل اباسین زازی شدند.
در این گردهمایی که دیروز (شنبه ۱۱ ثور) در چهارراهی عبدالحق در کابل برگزار شده بود، معترضان از حکومت خواستند که به اختطاف‌چیان و جانیان رحم نکرده و عاملان قتل اباسین را اعدام کند.
اباسین زازی پسر بچۀ ۱۴ ساله‌ که اخیراً از شهر کابل اختطاف شده بود، پس از آن‌که خانواده‌اش به درخواست اختطاف‌چیان رسیده‌گی نتوانست، از سوی آنان به قتل رسید.
mandegar-3اختطاف‌چیان در بدل رهایی این کودک یک صدهزار دالر امریکایی در خواست کرده بودند.
اختطاف‌چیان برای این‌که بتوانند از خانواده‌ اباسین پول بگیرند، نخست یکی از انگشتانش را قطع و به خانواده او فرستادند و پس از آنکه جواب نیافتند، او را به قتل رساندند.
مسوولان امنیت ملی گفته‌اند: افرادی‌که اباسین زازی را ربوده و کشته‌اند، بازداشت شده اند.
مسوولان امنیت ملی کشور نیز اعلام کرده اند آنان یک گروه اختطاف‌چی را در شهر کابل بازداشت کرده اند.
این ریاست با نشر خبرنامه‌یی نوشته است: یک گروه پنج نفری که گفته می‌شود در کشتن اباسین زازی دست دارند، دستگیر شده‌اند.
قتل این نوجوان، واکنش‌های تندی را در رسانه‌های اجتماعی در پی ‌داشته است. هزاران کاربر رسانه‌های اجتماعی خواستار اعدام عاملان این رویداد شدند.
آنان از حکومت خواستند که هرچه عاجل عاملان این رویداد وحشیانه به کیفر برسند.
خانوادۀ اباسین نیز خواهان عدالت شدند. آنها هم دیروز در راه‌پیمایی حضور داشتند.
پدر اباسین زازی در این گردهمایی با ابراز تشکری از مردم به خاطر همدردی‌شان، از دولت خواست که قاتلان فرزندش را به سزای اعمال شان برساند.
رییس جمهور غنی نیز با خانواده اباسین ابراز همدردی کرده است.
شاه‌حسین مرتضویی، معاون سخنگوی رییس‌جمهور در صفحه فیسبوکش نوشته است که رییس جمهور محمد اشرف غنی در یک تماس تیلفونی با پدر اباسین زازی از اقدام جدی در برابر قاتلان اباسین تأکید کرده است.
در این حال، اشتراک کننده‌گان این گردهمایی خواهان اعدام علنی قاتلان اباسین شدند.
آنان هشدار می‌دهند که پولیس و نیروهای امنیتی در قضیۀ ربودن اباسین سهل‌انگاری کرده‌اند و از صدمتری پوسته امنیتی پولیس اباسین ربوده شده است.
سنگر امین زاده یکی از فعالان مدنی در این گردهمایی گفت: تا وقتی‌که قاتلان اباسین زازی و سایر افراد اختطاف‌چی، به سزای اعمال‌شان نرسند، اعتراض‌ها و گردهمایی‌ها ادامه می‌یابد.
همچنان، حمیرا ثاقب یکی دیگر از اشتراک کننده‌گان این گردهمایی گفت: اباسین امروز تمام مادران افغانستان را در سوگ خود نشانده است. او خاطر نشان کرد که امروز تمام مردم از فرستادن فرزندان‌شان به مکاتب نگرانی دارند. این فعال مدنی افزود که دیروز الیاس به دار اویخته شد، امروز اباسین و فردا شاید کس دیگری قربانی این خفاشان شود.
این گردهمایی با شعار‌های “ما از نا‌امنی و بی‌عدالتی خسته شده‌ایم؛ ما مصوونیت می‌‌خواهم و قاتلان اباسین باید اعدام شوند؛ ناوقت روز شنبه به پایان رسید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.