احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





قربانی‌شدن ۸ عضو یک خانواده در انفجار ماین در قندهار

گزارشگر:22 سرطان 1393 - ۲۱ سرطان ۱۳۹۳

mnandegar-3وزارت داخله افغانستان اعلام کرد که به دلیل انفجار مین کنار جاده‌یی، ۸ غیر نظامی در ولسوالی پنجوایی ولایت قندهار کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.
در خبرنامه این وزارت آمده است که این حادثه حوالی ساعت ۱۰ روز گذشته، ۲۱ سرطان، به وقت محلی زمانی اتفاق افتاد که سرنشینان یک موتر نوع تویوتا با مین کنار جاده‌یی در این ولسوالی برخورد کردند.
این خبرنامه افزوده که تمام قربانیان این رویداد اعضاء یک خانواده بودند که چهار زن نیز جزء کشته شدگان هستند و دو کودک خانواده نیز در این حادثه زخمی شدند.
وزارت داخله افغانستان این عمل را غیر انسانی و گروه‌های مخالف دولت را مسوول این رویداد خونین دانسته‌است.
گروه طالبان درباره این حادثه تاکنون ابراز نظری نکرده‌است.
انفجار در جلال‌آباد
همچنین در انفجار مین کنار جاده‌یی دیگر در شرق شهر جلال آباد، یک سرباز پولیس و یک فرد غیر نظامی کشته و یک کودک نیز زخمی شد.
احمدضیا عبدالزی سخنگوی پولیس ولایت ننگرهار با تایید این خبر به بی‌بی‌سی گفت که هدف از این انفجار یک موتر پولیس بود، ولی موتر پولیس از محل گذشت و به آن آسیب نرسید.
انفجار یک مین مغناطیستی در ولسوالی چمکنی ولایت پکتیا در جنوب شرق افغانستان نیز ۹ نفر را زخمی کرد.
مین کنار جاده‌یی یکی از کشنده ترین سلاح‌ها علیه غیر نظامیان به حساب می‌آید که بیشتر گروه‌های مسلح مخالف دولت از آن استفاده می‌کنند.
سازمان ملل در گزارش تازه خود از افزایش ۲۴ درصدی آمار قربانیان غیرنظامی در جنگ افغانستان در نیمه اول سال ۲۰۱۴ خبر داد.
در این گزارش که ۱۸ سرطان منتشر شد، آمده بود که آمار مجموع قربانیان غیرنظامی به ۱۵۶۴ کشته و ۳۲۸۹ زخمی می‌رسد که بیانگر افزایش ۱۷ درصدی آمار کشته شدگان و افزایش ۲۸ درصدی آمار زخمیان نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۳ است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.