نماینده‌گان از استیضاح مخدوم رهین خودداری کردند

- ۰۱ میزان ۱۳۹۱

منصرف‌شدن برخی از اعضای مجلس نماینده‌گان از استیضاح وزیر اطلاعات و فرهنگ کشور، سبب خشم برخی از وکلای این مجلس شده است.
حدود ۶۰ تن از اعضای مجلس نماینده‌گان هفتۀ گذشته تصمیم استیضاح وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان را گرفتند، اما با گذشت یکی دو روز نصفی از این وکلا از تصمیم خود گذشتند.
در نشست روز شنبه مجلس نماینده‌گان برخی از نماینده‌گان مردم از فیصلۀ نهایی این وکلا انتقاد کردند.
شماری از اعضای این مجلس در نشست عمومی روز شنبه مجلس نماینده‌گان گفتند، نماینده‌گانی که از استیضاح داکتر سید مخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان صرف نظر کرده اند باید دلیل این تصمیم‌شان را ارایه کنند.
صاحب خان یک تن از نماینده گان مجلس گفت: “نام‌های کسانی که استیضاح وزیر اطلاعات و فرهنگ را تایید کرده اند باید اعلان شود، ۶۲ تن از وکلا در فورم استیضاح وزیر اطلاعات و فرهنگ امضا کرده اند، خواهش می‌کنم جلو این اشخاص را بگیرید که حیثیت مجلس خراب می‌شود، این حیثیت نه مورد قبول شماست و نه مورد قبول ما.”
پیش از این فرهاد عظیمی منشی دوم مجلس نماینده‌گان، علت استیضاح وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان را کندی در کارکرد های وی و بی‌کفایتی در موضوع  نامگذاری سرکی در ولایت بلخ، به نام دیپلوماتان ایرانی، خوانده بود.
شرکت آقای رهین در ماه مبارک رمضان در یک کنسرت و آماده نتواستن ولایت غزنی به حیث مرکز تمدن ثقافت اسلامی تا سال ۲۰۱۳ از دیگر دلایل استیضاح وزیر اطلاعات و فرهنگ گفته شده است.
اما فرهاد عظیمی منشی دوم مجلس نماینده‌گان دلیل صرف نظر از استیضاح داکتر رهین را چنین گفت:
‌”برخی از وکیل صاحبان محترم که در فورم استیضاح وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان امضا کرده بودیم، بعد از تحقیق و جمع آوری معلومات بیشتر تصمیم گرفتیم که برای رفع سو تفاهمات و حل مشکلات نیاز به وقت بیشتر است از این رو از تصمیم استیضاح طرف نظر نمودیم تا با هماهنگی با وزارت محترم و قوه مقننه برای حل مشکلات همکاری صورت گیرد.”
عدۀ از نماینده‌گان مردم اظهار نگرانی می‌کنند که با اتخاذ چنین فیصله‌ها اعتبار آنان در نزد مردم و رسانه‌ها صدمه می‌بیند و ممکن مردم گمان کنند که اعضای مجلس نماینده‌گان با وزرای که در انجام کارهای شان کوتاه آمده اند، از مصلحت کار می‌گیرند.
این بار نخست نیست که برخی از اعضای مجلس نماینده‌گان از تصمیمی که چند روز پیش گرفته اند صرف نظر می‌کنند، بلکه پیش از این نیز، این مجلس روزی یک وزیر را سلب اعتماد کرده و روز دیگر به همان وزیر رای اعتماد داده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.