مظاهره‌کننده‌گان در پغمان: متجاوزین پغمان هرچه زود اعدام شوند!

- ۱۵ سنبله ۱۳۹۳

دهاتن از دانشجویان دانشگاه کابل و انجمن اسلامی دانشجویان همراه با برخی از باشنده‌گان ولسوالی پغمان روز گذشته طی راه‎پیمایی خواهان اعدام هرچه زودتر عاملان تجاوز جنسی بر چهار زن در مربوطات ولسوالی پغمان شدند.
آنان روز جمعه در یک راه‌پیمایی در نزدیکی تاق ظفر پغمان، از حکومت خواستند تا در این مورد خاموشی اختیار نکرده و هرچه زودتر اقدام نماید.
دانشجویان دانشگاه کابل و انجمن اسلامی دانشجویان در این خصوص قطع نامه‌یی را نیز صادر کرده کردند.mnandegar-3
هفتۀ گذشته شماری از افراد مسلح که لباس پولیس بر تن داشتند، اعضای یک خانواده را اختطاف کرده و سپس بی‌رحمانه مورد تجاوز جنسی قرار دادند.
پس از این حادثۀ تکان‌دهنده، پولیس کابل در عملیات جداگانه همکاری پولیس ولایت غزنی، شش تن از عاملان این قضیه را بازداشت کرد. این افراد به جرم شان اعتراف کرده است. پولیس کابل و شهروندان کشور خواهان اعدام آنها گردیده است.
رییس جمهورکرزی به دادگاه عالی و دادستانی کل دستورداده است تا این مساله را جدی پی‌گیری کنند.
سفارت امریکا درکابل نیز تجاوز گروهی بالای زنان در پغمان را محکوم کرده و نهادهای حقوق بشر نیز خواهان اعدام عاملین این کارشده اند.
در این حال، برخی ازشرکت کننده‌گان این مظاهره گفته اند هرگاه به این مساله از سوی حکومت رسیده‌گی نشود، دست به اعتراضات گسترده خواهند زد .
مردم می‌گویند هرگاه به این افراد مجازات اعدام داده شود و این افراد در محضر عام به دارآویخته شوند، جلو این گونه جنایت‌ها درآینده گرفته شده وکسی جرأت این گونه اعمال را نخواهد کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.