نمایشگاه عکس به مناسبت هفتۀ شهید در کابل برگزار گردید

- ۲۱ سنبله ۱۳۹۳

بنیاد وارثین شهدای افغانستان با همکاری بنیاد پیامبر اعظم، بنیاد شهید اسماعیل بلخی، بنیاد شهید مصطفی کاظمی، انجمن شهدای سال‌های ۵۷ و ۵۸ و وزارت اطلاعات و فرهنگ، نمایشگاه عکس و برنامه‌های ادبی‌یی را به مناسبت هفتۀ شهید در کابل برگزار کرد.
این نمایشگاه با حضور معین وزارت اطلاعات و فرهنگ، برخی از نماینده‌گان مجلس و سنا تحت عنوان «شهادت، هنر مردان خداست» هفتۀ گذشته در نگارستان ملی افتتاح شد.mnandegar-3
در این نمایشگاه، صدها قطعه عکس از شهدای ۳۰ سال اخیر و شبیه‌سازی از مزارها و قبرهای دسته‌جمعی به معرض دید عموم گذاشته شده است.
برگزارکننده‌گان این نمایشگاه می‌گویند که با برگزاری این چنین محافل یاد شهیدان گرامی و راه آنان برای نسل‌های آینده مشخص می‌شود.
صدیقه بلخی، عضو مجلس سنا در روز افتتاح این نمایشگاه گفت که نمایش این تصاویر برای جوانان کشور مفید است و هیچ واقعه‌یی از نظرها پنهان نخواهد ماند.
خانم بلخی افزود: متأسفانه امروزه فرزندان شهیدان، آواره کشورهای خارجی و یا اسپندی و گدا در سطح شهر شده اند که این عمل بی احترامی به خون شهدا می‌باشد.
این عضو سنان می‌گوید، چنین کارهایی باعث فرهنگ‌سازی در تجلیل از مقام شهدا می‌شود.
این نمایشگاه در هفته شهید در حالی برگزار می‌شود که استقبال چندانی از این هفته صورت نگرفت.
آقای هادی افزود:» فساد، فتنه، تفرقه و هزاران مشکل دیگر که امروز گریبان گیر کشور شده از نهادینه نشدن آرمان های شهدا می باشد.»
در روز دوم این نمایشگاه برنامۀ ادبی «شعر شهید» نیز برگزار گردید.
موسی فریور استاد دانشگاه کابل ضمن خوانش شعری در مقام شهید گفت: ادبیات جهاد و مبارزه یکی از برگ‌های زرین ادبیات در افغانستان می‌باشد.
در عین حال، احمد ولی مسعود رییس عمومی بنیاد شهید مسعود ضمن بازدید از این نمایشگاه گفت: جهاد و مقاومت یکی از برگ‌های دُرخشان تاریخ کشور ما است و این تاریخ نقطۀ پیوند میان همه شهروندان کشور می‌باشد.
آقای مسعود افزود: شهدا در جریان مبارزات خود فداکاری کردند و از شرف، عزت و آزادی کشور دفاع نمودند.
گفتنی است نگارستان ملی تا سه روز دیگر میزبان بازدید کنندگان از این نمایشگاه می‌باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.