اتحادیۀ حقوق دانان افغانستان: اعضای متخلف کمیسیون‌های انتخاباتی دستگیر شوند

گزارشگر:24 سنبله 1393 - ۲۳ سنبله ۱۳۹۳

اتحادیه حقوقدانان افغانستان مدعی شده اسناد موثقی در دست دارد که نشان می‌دهد یکی از مسوولان بلندپایه کمیسیون مستقل انتخابات دارای تابعیت دوگانه است.
عبدالغیور غیور رییس اتحادیه حقوق دانان افغانستان روز یک شنبه در یک نشست خبری گفت: اسناد موثقی در دست دارند که نشان می‌دهد یکی از مسوولان بلندپایه کمیسیون شکایت انتخاباتی کشور مدرک تحصیلی ندارد و یکی دیگر آنان دارای تابعیت دو گانه می‎باشد.mnandegar-3
به گفته وی، افرادی ازسوی دولت در کمیسیون‎های انتخاباتی گمارده شده‌اند که نه تنها منافع ملی را حفظ نمی‎کند بلکه در روند انتخابات خلاف منافع افغانستان عمل کرده‌اند.
وی سبب گمارده شدن این افراد را فقدان مدیریت سالم و بی‌اعتنایی به قانون دانست و تأکید کرد: این افراد نباید به این پُست‎ها گمارده شوند زیرا این کار خلاف قانون اساسی کشور است.
به گفته غیور، ریدا عظیمی یکی از اعضای کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی مدرک تحصیلی ندارد.
وی از گفتن نام شخصی که تابعیت دوگانه دارد، خودداری کرد اما گفته می‌‏شود یوسف نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان دارای تابعیت دوگانه است.
وی در ادامه افزود: به سبب انجام کارهای غیر قانونی از سوی کمیسیون‎های انتخاباتی افغانستان، این کشور عملاً در خلاء قدرت به سر می‎برد.
وی همچنین از مردم و نهادهای جامعه مدنی افغانستان خواست این متخلفین را دستگیر کنند تا به اتهامات آنان رسیده‌گی شود.
اتحادیه حقوقدانان افغانستان همچنین از دو کاندیدای ریاست جمهوری خواست که دست از منافع شخصی برداشته، منافع کشور را مد نظر گرفته و دولت وحدت ملی را بر اساس توافقات قبلی تشکیل دهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.