رییس‌جمهور تاجیکستان با استقبال از تشکیل دولت وحدت ملی: پیروزی بزرگ عبدالله نتیجۀ زحمات صادقانۀ اوست

گزارشگر:5 میزان 1393 - ۰۴ میزان ۱۳۹۳

رییس جمهور تاجیکستان با ارسال پیام‌های جداگانه‌ به اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله تشکیل دولت وحدت ملی در افغانستان را تبریک گفت.
به نقل از بیانیه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری تاجیکستان، امامعلی رحمان روز جمعه با ارسال پیام‌های جداگانه‌ به اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله تشکیل دولت وحدت ملی افغانستان را تبریک گفت.mnandegar-3
وی در پیام خود با استقبال از تشکیل دولت وحدت ملی در افغانستان این اقدام را در جهت ایجاد زمینه ثبات و امنیت در آن کشور مهم ارزیابی کرد.
رییس جمهور تاجیکستان خطاب به احمدزی نوشت: انتخاب شما به عنوان رییس جمهور اسلامی افغانستان و موافقت برای تشکیل دولت وحدت ملی را به شما و به مردم دوست افغانستان صمیمانه تبریک می‌گویم.
رحمان در این پیام، دولت وحدت ملی را نیاز حیاتی مردم و کشور افغانستان دانسته و افزوده است: ما از آغاز تأسیس نظام سیاسی در افغانستان بر ضرورت ایجاد یک دولت فراگیر و متوازن بر اساس وحدت و اتحاد تمام نیروهای وطن دوست و سازنده به تکرار تأکید کرده‌ایم.
رییس جمهور تاجیکستان ابراز امیدواری کرد: دولت وحدت ملی با تلاش و انجام اقدامات صادقانه و فعالیت هدفمند و مشترک رییس جمهور و رییس اجرایی، افغانستان را در مسیر ثبات، پیشرفت و اتحاد خلل‌ناپذیر قرار دهد.
رحمان در پیام خود به عبدالله با تبریک به مناسبت انتصاب به سمت رییس اجرایی دولت وحدت ملی نوشت: پیروزی بزرگ شما در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نتیجه طبیعی تلاش و پیکار صادقانه طولانی، حضور در جبهه‌های جهاد، مقاومت و روند سازنده‌گی در افغانستان است.
رییس جمهور تاجیکستان افزوده است: عبدالله به رهبری شخصیت‌هایی مانند فرزندان ماندگار مردم افغانستان؛ برهان‌الدین ربانی و احمد شاه مسعود در مبارزه برای برای استقلال، وحدت، پیشرفت افغانستان و ایجاد زمینه سعادت برای مردم و سهم گرفته و تجربه مبارزه حقیقی را کسب نموده و اکنون با انتصاب به این سمت، در راه شکوفایی افغانستان و کاهش رنج و عذاب مردم مظلوم کشورش خدمت خواهد کرد.
رحمان در پایان تأکید کرد: عبدالله در مقام عالی رییس اجرایی دولت در ترکیب یک تیم متحد، با صداقت و فداکاری، برای اجرای اقدامات هدفمند فعالیتی مثمر و موفقانه خواهد داشت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.