واکنش دادگاه عالی در برابر نخستین اظهارات رییس‌جمهوری: اتهام رییس‌جمهور غنی فاقد هر نوع آگاهی بوده است

گزارشگر:9 میزان 1393 - ۰۸ میزان ۱۳۹۳

دادگاه عالی افغانستان واکنش تندی در برابر اظهارات رییس‌جمهوری تازه نشان داده است.
روز دوشنبه، دکتر اشرف‌غنی احمدزی رییس‎جمهوری کشور در مراسم تحلیف، قوۀ قضاییه را به فساد متهم کرد و خواستار اصلاحات جدی در این نهاد شد.
شورای عالی دادگاه عالی روز سه‌شنبه تحت ریاست پوهاند عبدالسلام عظیمی تشکیل جلسه داده و سپس در اعلامیه‌یی گفته است:mnandegar-3 شورای عالی ستره‌محکمه با امعان نظر به ارشادات جناب رییس جمهوری اتهام وارده بر قوه قضائیه جمهوری اسلامی افغانستان را که یقیناً منبع معلوماتی آن فاقد هرگونه آگاهی بر امور قضا بوده، به شدت رد نموده و آن را موثق نمی‌داند.
در این خبرنامه آمده است: ایجاب می‌کرد این زمینه(موضوع) قبلا ًبا ستره محکمه مطرح و معلومات درست تنظیم می‌گردید که متأسفانه چنین نشده است .
براساس این اعلامیه، قوه قضائیه بر طبق ماده ۱۱۶ قانون اساسی کشور که وثیقه ملی جمهوری اسلامی افغانستان است، یک رکن مستقل دولت جمهوری اسلامی افغانستان بوده، تمام صلاحیت‌ها و وجایب آن در همین وثیقه ملی توثیق و تسجیل شده است.
شورای عالی دادگاه عالی گفته است که امید و انتظار ما از مقام زعامت دولت این است که هرگونه برخورد و مفاهمه را با قوه قضائیه افغانستان بر اساس احکام قانون اساسی کشور در پرتو قوانین نافذه مرتبط، استوار و استحکام بخشند.
شورای دادگاه عالی، همچنان مراتب تبریکات خویش را به مناسبت آغازِ کار دوکتور محمد اشرف غنی احمدزی به حیث رییس جمهوری اسلامی افغانستان و معاونین ‌شان و دوکتور عبدالله عبدالله رییس اجرائیه دولت و معاونین شان ابراز داشته و از بارگاه الهی برای همۀ شان صحت و موفقیت آرزو نموده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.