داکتر عبدالله: به زودی اعـضای کـابینه معرفی می‎شوند

گزارشگر:27 میزان 1393 - ۲۶ میزان ۱۳۹۳

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی می‌گوید که اعضای کابینه دولت وحدت ملی به زودی معرفی خواهند شد.
داکتر عبدالله که در جمعی از بزرگان قومی ولایت‌های مشرقی سخن می‌گفت، اظهار داشت که در کابینۀ جدید، افرادی معرفی خواهند شد که دارای شایسته‌گی، تخصص و صداقت باشند.mnandegar-3
وی با بیان این مطلب که برنامه‌های رییس اجرایی و رییس جمهور یکی است، تصریح کرد: « کسانی را معرفی خواهیم کرد که انگیزۀ خدمت به مردم را داشته باشد؛ نه این که به فکر منافع شخصی خود باشد».
داکتر عبدالله بیان داشت: «گام مهم ما ایجاد یک اداره سالم و پاسخگو می باشد که انگیزه آن خدمت به مردم باشد؛ یکی از مشکلات فعلی ما این است که بین حکومت و مردم فاصله ایجاد شده است».
وی از شهروندان کشور نیز خواست تا در ایجاد یک اداره سالم و پاسخگو با مسوولین همکار باشند.
رییس اجرایی کشور برای حل مشکلات سرحدی ولایت های شرقی نیز گفت که فردا(امروز) سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی پاکستان به افغانستان سفر خواهد کرد و پیرامون مشکلات سرحدی با وی صحبت خواهد شد.
داکتر عبدالله خاطر نشان ساخت که دولت افغانستان علاقه‌مند است تا مشکلات سرحدی میان کابل- اسلام آباد از راه‌های دیپلوماتیک حل و فصل گردد.
همچنان، داکتر عبدالله عبدالله روز شنبه در نشستی با بزرگان و تجار ولایت بلخ با تأکید بر عملی‌شدن تعهداتش گفت که در پنج سال آینده کارهای جدی وجود دارد که باید انجام شود.
رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افزود که به خاطر زنده‌گی بهتر و آرامش مردم نیاز به حمایت آنان از حکومت و رهبری سالم است.
او گفت: «پنج سال آینده پنج سال زحمت و تلاش به خاطر بهبود زنده‌گی مردم و بر داشتن گام‌های بزرگ در این قسمت خواهد بود. پنج سالی خواهد بود که افغانستان ثابت بسازد که مردمش در حالت موقت دیگر زنده‌گی نمی‌کنند و مردم دیگر در فکر ترک سرزمین‌شان نخواهند بود.»
آقای عبدالله درحالی از حمایت مردم از حکومت وحدت ملی و حل مشکلات موجود در بخش‌های مختلف صحبت می‌کند که رییس جمهور اشرف غنی احمدزی نیز اقدامات جدی را بر ضد فساد اداری و از میان برداشتن ادارات موازی آغاز کرده است.
عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت می‌گوید که مردم افغانستان خواهان تامین آزادی‌های فردی و اجتماعی بوده و در زنده‌گی خود تغییرات مثبت می‌خواهند که به گفته وی، حکومت برای تطبیق آن تلاش خواهد کرد:
او گفت: «مردم از ما خواهان عدالت، تامین حق شان، حاکمیت قانون، خدمات و اداره سالم می‌خواهند. در زنده‌گی مردم مهم‌ترین مساله تامین امنیت است، رفع بیکاری است، حق جوانان است، حق مردم و تامین حقوق زنان است که مردم خواهان آن می‌‌باشند.»
فرار از قانون، موجودیت فساد اداری، فعالیت ادارات موازی، نه سپردن کار به اهل آن، فقر، بیکاری، عدم تطبیق عدالت اجتماعی و خود سری‌ها از مشکلاتِ است که مردم افغانستان خواهان رسیده‌گی جدی به آن هستند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.