سفیر افغانستان در پاکستان: قراردادهای امنیتی افغانستان با واشنگتن تهدیدی را متوجه همسایگان نمی‌کند

گزارشگر:29 میزان 1393 - ۲۸ میزان ۱۳۹۳

سفیر افغانستان در پاکستان با تأکید بر ضرورت تقویت صلح میان کشورهای منطقه گفت: افغانستان هرگز اجازه نخواهد اقدامی از خاک این کشور علیه کشورهای همسایه صورت گیرد.
جانان موسی زی روز دوشنبه در نشست سه جانبه پاکستان – چین – افغانستان که به میزبانی اسلام آباد در حال برگزاری است، گفت: همانطور که افغانستان از کشورهای همسایه انتظار دارد که هیچ حمله‌یی از خاک آنها علیه این کشور صورت نگیرد،mnandegar-3 کابل نیز خود را متعهد می داند که اجازه ندهد حمله یا تجاوزی از خاک افغانستان علیه همسایگان صورت گیرد.
جانان موسی‌زی در سخنانش به قراردادهای امنیتی میان دولت جدید افغانستان با واشنگتن و ناتو اشاره کرد و ضمن دفاع از این قراردادها گفت: امضای این قراردادها هیچ‌گونه تهدیدی را متوجه همسایگان افغانستان نمی‌کند.
وی اظهار داشت: افغانستان خود را در مقابل همسایگانش مسوول می‌داند، به صلح و امینت کشورهای همسایه احترام می‌گذارد و صلح و امنیت آنان را صلح و امنیت خود می‌داند.
سفیر افغانستان تاکید کرد که قرارداد امنیتی کابل با واشنگتن و ناتو تهدیدی برای همسایگان محسوب نمی‌شود و هرگز اقدامی از خاک افغانستان علیه کشورهای همسایه صورت نخواهد گرفت.
نخستین نشست سه جانبه چین – پاکستان- افغانستان از روز یک شنبه به میزبانی پاکستان و با حضور سفیران چین و افغانستان در اسلام آباد، گروهی از کارشناسان مسایل سیاسی و اساتید دانشگاه ها آغاز بکار کرد.
مشاهد حسین سید رییس موسسه پاکستان و چین که ریاست کمیسیون دفاعی پارلمان پاکستان را نیز برعهده دارد، هدف از این نشست دو روزه را کمک به نزدیک تر کردن روابط این سه کشور همسایه عنوان کرد.
امنیت، صلح، همکاری های اقتصادی منطقه ای، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و مبارزه با قاچاق مواد مخدر از جمله موضوعاتی است که در این نشست سه جانبه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.