سناتوران: ستار سعادت دوکاندار خرید و فروش رأی است

گزارشگر:5 عقرب 1393 - ۰۴ عقرب ۱۳۹۳

برخی اعضای مجلس سنا اعلام نتایج انتخابات را غیرعادلانه و کاملاً مغرضانه خواندند و از این مجلس خواستند هیأت حقیقت‌یابی را در این مورد به کمیسیون‌های انتخاباتی بفرستد.
رفیع الله گل افغان، معاون دوم مجلس سنا، و داوود اساس دو عضو این مجلس ادعا دارند که تا شام دیروز هم نام‌های آنان در لیست نهایی نتایج انتخابات شوراهای ولایتی موجود بوده؛ اما پس از شام به دلایل نامعلومی از لیست نهایی حذف شده اند.mnandegar-3
رفیع الله گل افغان که در انتخابات شوراهای ولایتی در کابل نامزد بود، گفت: «اسناد موثق جدول نتایج آرا از محلات رای‌دهی را که به امضای کارمندان کمیسیون انتخابات نیز رسیده است در دست دارم؛ تا شام دیروز در لیست نهایی بودم؛ اما نمی‌دانم چرا آقای سعادت پس از شام گذشته نامم را از لیست حذف کرده است».
آقای گل افغان افزود: چون در کابل ناامنی نبود و ناظران در محل رای‌دهی حضور داشتند، بنابراین یک رای‌اش هم باطل اعلام نشده است.
گل افغان، ادعا دارد که حدود ۵ تا ۶ هزار رای داشته است.
داوود اساس دیگر عضو سنا و نامزد انتخابات شورای ولایتی زابل نیز گفت: «تا دیروز کمیشنران کمیسیون انتخابات برای ما مبارکی می‌دادند که تو کامیاب استی؛ اما کمیسیون شکایات آرای محلات ما را باطل اعلام کرده است».
اساس یادآور شد: شب گذشته نامش در لیست نهایی اعلام نتایج وجود داشته؛ اما صبح امروز نامش از لیست حذف شده است.
این سناتوران، عبدالستار سعادت رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی را «دکاندار خرید و فروش رای» عنوان کردند و از مجلس سنا خواستند که با فرستادن یک هیات این مساله را پیگیری کند.
آنها ادعا دارند که تمامی برخوردهای رییس کمیسیون شکایات شخصی و سیاسی بوده است.
در همین حال، محمدعلم ایزدیار معاون اول مجلس سنا نیز گفت: « هیات حقیقت یاب سه نفری به شمول رییس کمیسیون تقنین مجلس سنا به منظور پی‌گیری این مساله به کمیسیون‌های انتخاباتی فرستاده می‌شود».
آقای ایزدیار افزود: این هیأت برعلاوه شکایات ۱۱صد نامزد دیگر شوراهای ولایتی، در مورد کمیسیون‌های انتخاباتی که به این مجلس رسیده را نیز بررسی خواهد کرد.
قرار است، هیأت مجلس سنا ابتدا از کمیسیون انتخابات بررسی‌هایش را آغاز کند.
این در حالی است که نتایج انتخابات شورای ولایتی بعد از ظهر روز شنبه پس از حدود ۷ ماه تاخیر از سوی کمیسیون انتخابات اعلام شد.
برخی نامزدان شوراهای ولایتی ادعا دارند که برخی مقام‌های کمیسیون انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی افراد را در بدل پول کامیاب و ناکام ساخته اند.
کمیسیون‎های انتخاباتی تا اکنون در این خصوص اظهارنظری نکرده‎اند.
برخی از منابع دیگر نیز گفته‌اند که آقای سعادت بر اساس روابط شخصی، شماری از افراد را برنده انتخابات شوراهای ولایتی اعلام کرده است.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.