نیروهای امریکایی ۱۸۰۰ ساختمان را در پایگاه بگرام تخریب کرده‎اند

گزارشگر:17 عقرب 1393 - ۱۶ عقرب ۱۳۹۳

mnandegar-3نیروهای امریکایی در آستانۀ خروج از افغانستان با تخریب ۱۸۰۰ ساختمان در پایگاه بگرام، بزرگترین مرکز نظامی امریکا در کشور، برای خروج آماده‌گی می‌گیرند.
نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان در آستانه خروج به تخریب برخی تأسیسات و ساختمان‌های پایگاه‌های نظامی خود در افغانستان ادامه می‌دهند.
در فرودگاه بگرام که بزرگ‌ترین پایگاه نظامی امریکا در افغانستان است، ۱۸۰۰ ساختمان در سال جاری تخریب شده‌ است.
این تخریب‌ها در راستای زمان‌بندی خروج نیروهای امریکا و ناتو صورت می‌گیرد که قرار است پس از یک دهه جنگ با گروه طالبان تا پایان سال جاری از افغانستان خارج شوند.
در میان ساختمان‌های تخریب شده در بگرام، دفاتر و خوابگاه‌های موقتی ساخته شده از چوب دیده می‌شود که برای نیروهای خارجی اعزامی پس از سال ۲۰۰۱ و همچنین ۳۰ هزار نیروی تازه نفسی که در سال ۲۰۱۰ به افغانستان فرستاده شده بودند، ساخته شده بود.
در اوج نبرد با طالبان، ۱۳۰هزار نیروی خارجی در افغانستان حضور داشتند اما با اتمام عملیات نظامی مشترک در پایان سال جاری میلادی تنها ۱۲هزار و ۵۰۰ سرباز خارجی به منظور مشاوره و آموزش به نیروهای افغان در افغانستان باقی خواهند ماند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، زاک اسمیت مسوول تیم تخریب ساختمان و تجهیزات نیروهای امریکایی می‌گوید که ما تمام روز مشغول به تخریب هستیم و بخشی از کار ما جداسازی کیبل‌های برق از تمامی ساختمان‌ها است تا بتوانیم به آسانی ساختمان‌ها را تخریب کنیم.
اسمیت گفت: در کار تخریب ساختمان‌ها ما مطمین می‌شویم که تجهیزات الکترونیکی و دیگر ابزارها به دست طالبان نمی‌افتد.
وی در ادامه افزود: ما این کار را تا حدممکن به گونه‌یی درست انجام می‌دهیم و هرجایی که سوخت، روغن و یا بطری را می‌بینیم آن را از بین می‌بریم تا مطمین شویم که بگرام را طوری که در روزهای اول به آن وارد شدیم، همانطور رها می‌کنیم.
بقایای متلاشی شده ساختمان‌ها با استفاده از وسایل نقلیه باربری به گوشه‌یی از پایگاه انتقال داده می‌شود.
ویس ویرمیلیون مسوول نظارت بر این پروژه گفت: ما تا به حال ۱۸۰۰ ساختمان موقتی و دفاتر را تخریب کرده‌ایم.
وی در ادامه افزود: تعداد ۲هزار ساختمان تا ماه دسمبر تخریب خواهد شد و ۵۰۰ ساختمان دیگر توسط قراردادهایی پس از خروج مهندسین نیروهای نظامی تخریب می‌شوند.
استفین گرادفورد گفت: ما باید سربازان خود را از پایگاه‌های افغانستان به وطن خود بفرستیم.
هواپیماهای تدارکاتی و سربازان در فرودگاه‌های نیروهای خارجی منتظر هستند تا از افغانستان خارج شوند.
استیفین در ادامه افزود: نیروهایی که سال آینده از افغانستان خارج می‌شوند از ساختمان‌ها و جاده‌های دایمی فرودگاه بگرام استفاده می‌کنند و بعداً نیروهای افغان از آن استفاده خواهند کرد.
در سال ۲۰۰۱ میلادی تعداد ۳۰هزار نیروی نظامی و غیرنظامی خارجی در پایگاه نظامی بگرام مستقر شدند که بعداً تعداد آن به ۱۵هزار نفر کاهش یافت و سال آینده تعداد ۶هزار نیروی امریکایی از این فرودگاه به کشورشان باز می‌گردند.
همچنین در پایان سال ۲۰۱۶ فقط نیروهای نظامی در سفارت امریکا در کابل باقی خواهند ماند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.