نماینده‌گان هرات در مجلس: هیچ ولسوالی هرات امن نیست

- ۲۳ قوس ۱۳۹۳

نبود هم‌آهنگی میان نیروهای امنیتی و مقام ولایت هرات سبب شده تا ناامنی‌ها در این ولایت هر روز شدت گیرد.
نماینده‌گان مردم هرات در مجلس با ابراز این مطلب تأکید می‌کنند که وضعیت امنیتی در هرات نگران‌کننده است و این وضعیت زنده‌گی مردم را با چالش روبرو کرده است.mnandegar-3
آنان با بیان این‌که هیچ ولسوالی هرات امن نیست، می‌گویند، شیندند، گلران، کشک رباط، چشت و اوبه بیشتر ناامن هستند.
این نماینده‌گان هرات هم‌چنان می‌گویند که آنان در نشستی که با رییس اجرایی دولت وحدت ملی داشته‌اند، نگرانی خود را از این وضعیت مطرح کرده اند و دولت وعده توجه بیشتر را به آنان طالبان، چندین مکتب را به آتش کشیدند و مردان مسلح ناشناس در مربوطات ولسوالی شیندند مدیر معارف این ولسوالی را همراه با دو تن دیگر به قتل رسانده و از محل حادثه فرار کرده اند.
اما نیروهای امنیتی در هرات می‌گویند، درگیری طالبان و نیروهای دولتی در ولسوالی شیندند با کشته شدن حد اقل ۲۰ تن از طالبان به پایان رسیده است.
احمدفرهاد مجیدی نمایندۀ مردم هرات در مجلس به روزنامۀ ماندگار گفت: وضعیت امنیتی در هرات خراب است؛ تمام ولسوالی‌ها و راه‌ها نا امن است.
او می‌افزاید: به‌خاطر خلای قدرت مسوولین پاسخ‌گو نیستند و کسانی‌که با یک‌دیگر عقدۀ شخصی دارند از  آقای مجیدی با ابراز نگرانی از بیکاری و فقر در میان مردم هرات می‌گوید: بیکاری و فقر سبب شده است تا شماری از جوانان دست به اعمال جنایت‎‏کارانه بزنندآقای مجیدی اختطاف و قتل را از مشکلات دیگر هرات دانسته، می‌گوید: در جریان ده روز گذشته ۱۵ تن در هرات ترور شده اند.
این نمایندۀ مردم هرات تأکید می‌کند که به اندازۀ نفوس هرات نیروهای امنیتی در این ولایت حضور ندارد که این عامل نیز سبب تشدید ناامنی در این ولایت شده است.
آقای مجیدی هم‌چنان می‌گوید: «هیچ همآهنگی میان نیروهای امنیتی و والی هرات وجود ندارد، هر کس حرفی از خود دارد و بالای حرف ارگان دیگر اعتنا نمی‌کند و هیچ‌کسی پاسخ‌گو نیست.»
او می‌افزاید: این فضا شرایط را برای مخالفین مساعد ساخته تا با استفاده از آن دست به اعمال تخریب‌کارانه بزنند.
آقای مجیدی اذعان می‌کند: توقع مردم از دولت وحدت ملی این است که تا امنیت آنان را تأمین کنند.
آقای مجیدی هم‌چنان می‌گوید: چون مسوولان از آینده خود خبر ندارند به همین نسبت با دلِ گرم کار نمی‌کنند.
در این حال، غلام فاروق مجروح نمایندۀ دیگر مردم هرات در مجلس می‌گوید:»دو مشکل همواره مردمان هرات را رنج می‌دهد و سبب افزایش ناامنی نیز گردیده است: یکی کمبود تشکیلات و دوم هم ضعف مدیریت در نیروهای امنیتی این ولایت.»
آقای مجروح می‌افزاید که آنان همواره این مشکلات را به مسوولان امنیتی رسانده‌اند، اما هیچ‌گاهی برای از میان برداشتن این معضل کاری صورت نگرفته است. او می‌گوید: «متأسفانه مسوولان بلندپایه بیشتر در صدد تغییر و تبدیل بعضی افراد تلاش کردند که نتیجۀ خوبی در پی نداشت؛ به ویژه در این اواخر بعد از تبدیلی فرمانده امنیه هرات فردی (جنرال عبدالباقی بهسودی) را به صفت فرمانده فرستاده‌اند که حتا یک روز هم تجربه این پُست را در هیچ گوشه‌یی افغانستان نداشته است.»
آقای مجروح تأکید می‌کند: در جریان هفته‌های گذشته هیچ‌کسی در هرات از گزندِ ناامنی در امان نمانده است.
آقای مجروع می‎گوید که ولسوالی شیندند، گلران، کشک رباط، چشت و اوبه بیشتر ناامن هستند.
این نمایندۀ مردم هرات خاطر نشان می‌کند که در جریان هفتۀ گذشته آنان با داکتر عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی دیدار کرده اند و وعده توجه بیشتر رهبران دولت را گرفته اند، اما تا حال اثر ملموسی از این توجه دیده نشده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.