فرمانده امریکایی ایساف: ۲۰۱۶ خانواده‌ام را به افغانستان می‌آورم

گزارشگر:سه شنبه 16 جدی 1393 - ۱۵ جدی ۱۳۹۳

به عقیده من، تفاوت‌های آشکاری میان عراق و افغانستان وجود دارد و یکی از آن‌ها دولتی است که ما می‌خواهیم در افغانستان داشته باشیم. ما خواهان یک ائتلاف هستیم و به همین دلیل هم عبدالله عبدالله و هم اشرف غنی به عنوان مدیر اجرایی و رییس جمهوری افغانستان فعالیت دارند در حالیکه در عراق چنین مساله‌یی اصلاً وجود نداردmnandegar-3

ییس نیروهای بین‌المللی کمک به برقراری صلح و امنیت در افغانستان (ایساف) درباره اوضاع کنونی نیروهای امریکایی در افغانستان و ماموریت جدید این نیروها ابراز امیدواری کرد که مردم امریکا مسالۀ قربانی شدن زنان و مردان ارتش امریکا را در جنگ افغانستان درک کنند.
جنرال جان کمپبل، رییس نیروهای ایساف در افغانستان در مصاحبه‌یی با خبرنگار شبکه سی‌.بی‌.اس که همراه وی در سفر به افغانستان بود، گفت: من می‌خواهم ۲۰۱۶ خانواده‌ام را به افغانستان بیاورم و مکان‌هایی از این کشور را به آنها نشان دهم چون این کشور بسیار زیباست. در دو فصل نبرد گذشته، نیروهای امنیتی افغانستان به خوبی از عهده مبارزه و مقابله با دشمن برآمدند.
جنرال کمپبل آخرین فرمانده امریکایی است که پیش از واگذاری کنترل امنیتی به نیروهای بومی افغانستان در پایان سال ۲۰۱۴ در افغانستان مانده، در پاسخ به سوالی درباره این‌که آیا نیروهای امریکایی می‌خواهند روندی را در افغانستان پیش ببرند که از آنچه در عراق رخ داد جلوگیری کنند، گفت: به عقیده من یک تفاوت آشکار میان عراق و افغانستان وجود دارد. یکی از آنها دولتی است که ما می‌خواهیم اینجا در افغانستان داشته باشیم. ما خواهان  یک ائتلاف هستیم و به همین دلیل هم عبدالله عبدالله و اشرف غنی به عنوان مدیر اجرایی و رییس جمهوری افغانستان فعالیت دارند در حالیکه در عراق چنین مساله‌یی اصلاً وجود ندارد. این دو توافقنامه‌هایی را با موضوع «توافق امنیتی دوجانبه» و «توافق موقعیت نیروها» امضا کردند که به امریکا و ناتو اجازه می‌دهد تا به حمایت و پشتیبانی از سربازان افغان به واسطه آموزش و مشاوره ادامه دهند. در یک سال آینده و بعد از آن، اشرف غنی و عبدالله این فرصت را دارند تا به کمک نیروهای آموزشی امریکایی به گسترش امنیت در کشورشان بپردازند. البته این دو همچنان نگران مساله امنیتی در افغانستان هستند.
جنرال کمپبل ادامه داد:‌ نگرانی من این است که پس از ۱۳ سال جنگ در افغانستان و حضور نیروهای امریکایی در این کشور سربازان ما در امریکا به دست فراموشی سپرده شوند. ما هم‌اکنون ۹۸۰۰ نیروی زن و مرد امریکایی در افغانستان پس از اول جنوری سال ۲۰۱۵ خواهیم داشت. مردم امریکا باید نسبت به فداکاری نیروهای امریکایی در افغانستان درک بهتری داشته باشند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.