ده‌ها جلد پاسپورت زایران حج دزدیده شد

- ۰۸ میزان ۱۳۹۱

بیش از ۱۰۰جلد پاسپورت زایران حج دارای ویزای عربستان سعودی از نزد مسوولان وزارت حج و اوقاف ناپدید شده است.
با آنکه بیشتر از دوهفته از آغاز پروسۀ انتقال زایران به عربستان سعودی می‌گذرد، گزارش‌های وجود دارند که دست‌کم یکصدوبیست جلد پاسپورت حاجیان همراه با ویزای عربستان سعودی سرقت شده است.
به گزارش یک، ریاست تحقیقات جنایی کابل خبرداده است که از نزد کارمندان وزارت حج و اوقاف در مسیر میدان‌هوایی کابل و مسجد عیدگاه بیش از صد جلد گذرنامه زایران حج، از داخل یک موتر به سرقت برده شده است.
محمد ظاهر، رییس تحقیقات جنایی فرماندهی پولیس کابل به روز شنبه گفت که این قضیه به روز جمعه به این ریاست گزارش شده و که “بیشتر از صد جلد پاسپورت حجاج از موتر مامورین به سرقت برده شده” است.
مقام‌های وزارت ارشاد حج‌ و اوقاف از ارایه جزیات دراین مورد خودداری کرده اما پولیس کابل گفته است که اطلاع  رسمی دراین مورد، از سوی وزارت حج و اقاف دریافت کرده است.
بر بنیاد گفته‌های محمد ظاهر، بررسی‌ها در مورد چه‌گونگی و شناسایی عاملان این رویداد آغاز شده است، اما تا اکنون کسی در پیوند به این سرقت، شناسایی و بازداشت نشده است.
گفته‌های نیز وجود دارد که وزارت حج و اوقاف برای زایرانی که  پاسپورت‌های ویزاشده‌شان به سرقت برده شده‌، پاسپورت‌های جدید گرفته است، اما سفارت عربستان سعودی از اجرای ویزا به این پاسپورت‌ها خودداری کرده است.
پیش از این گزارش‌های نشر شده است که برخی از مخالفان مسلح دولت، با استفاده از کاروان حج به عربستان سعودی سفر کرده و برای تمویل مالی‌شان به گردآوری پول پرداخته اند؛ چنانکه امرالله صالح، ریس پیشین امنیت ملی، ازاین روند ابراز نگرانی کرده بود.
با این هم، هنوز روشن نیست که پاسپورت‌های سرقت‌شده به کدام هدف دزدی و در اختیار چه کسانی قرار گرفته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.