به هدف آمدن صلح پنج‌نفر پای پیاده به کابل می‌آیند

گزارشگر:چهار شنبه 24 جدی 1393 - ۲۳ جدی ۱۳۹۳

گروهی، زیر نام «ستاره های صلح» با هدف رساندن پیام صلح به رییس جمهور، با پای پیاده از ولایت بلخ عازم کابل شدند.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ سمیع الله ایماق یکی از این جوانان صلح دوست ولایت بلخ است که همراه با ۴ تن از دوستانش قصد دارند مسیر ۴۲۵ کیلومتری مزار ــ کابل را با پای پیاده پیموده و پیام شان را که همانا گسترش صلح سراسری در کشور است، mnandegar-3به همه اهالی شهرها و قریه های ولایاتی که در این مسیر قرار دارند، برسانند.
به گفته وی؛ این کاروان قرار است این مسیر را به مدت ۲۰ روز طی نموده و خودشان را به کابل برسانند.
آقای ایماق افزود که هدف از این حرکت، مدنی این است که یک صلح سرتاسری درافغانستان بوجود بیاید و مردم افغانستان دیگر شاهد ناامنی، بی عدالتی و دهشت افگنی نباشند.
سیداحمد و سیدنصیر دو تن دیگر از جوانان صلح خواه ولایت بلخ هستند که با هدف صلح طلبی و رساندن این پیام به سران دولت و سایر بزرگان این مملکت، با این کاروان یکجا شده اند.
در عین حال؛ محمدابراهیم خیراندیش رییس شورای ولایتی ولایت بلخ که در هنگام حرکت این کاروان حضور داشت این حرکت جوانان را یک حرکت مدنی دانسته و می گوید که این جوانان برای اولین بار با این حرکت مدنی به رییس جمهور و رییس اجرایی حکومت وحدت ملی نشان می دهند که ما مردم افغانستان خواهان صلح هستیم و از جنگ و آدم کشی نفرت داریم.
این حرکت در حالی از سوی این گروه صورت می گیرد که مخالفان مسلح دولت و حامیان خارجی آنان در ماه های اخیر قصد دارند که دامنه جنگ و ناامنی را به سراسر کشور گسترش داده و در صورت توان، حکومت فعلی را سرنگون سازند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.