ریاست اجرایی: امروز نامزد وزرای کابینه به پارلمان می‌روند

گزارشگر:سه شنبه 30 جدی 1393 - ۲۹ جدی ۱۳۹۳

مجلس نمایندگان افغانستان، امروز از ۲۵ نامزد وزیر کابینه جدید حکومت وحدت ملی میزبانی خواهد کرد؛ در این روز، نامزد وزرای کابینه برای گرفتن رای اعتماد مجلس نمایندگان، برنامه‌های کارشان را برای نمایندگان مردم ارایه می نمایند.
آهسته و آهسته، انتظارات مردم افغانستان عملا به پایان می رسد و دولت، کابینه جدید را خواهد داشت به همین منظور، روز سه شنبه، ملت mnandegar-3افغانستان پس از سه ماه، شاهد معرفی نامزد وزرای کابینه حکومت وحدت ملی خواهد بود.
در پیوند به این موضوع، جاوید فیصل یکی از سخنگویان داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی به خبرگزاری جمهور می گوید:فردا سه شنبه، تمامی نامزد وزرای کابینه برای گرفتن رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی می شوند.
این سخنگوی داکتر عبدالله در مورد اعمال فشار بالای مجلس نمایندگان اشاره نموده و تاکید کرد که مجلس نمایندگان صلاحیت دارد هر کدام نامزد وزرا را تایید و یاهم رد کند و هیچ گونه اعمال فشار سیاسی از سوی رهبران حکومت وحدت ملی بالای مجلس نمایندگان وارد نشده است.
آقای فیصل می افزاید: هرچند نامزد وزرای معرفی شده افغان هستند؛ اما قانون اساسی افغانستان تکلیف افراد دو تابعیته را در کابینه روشن نکرده است.
وی خاطرنشان کرد: هرگاه مجلس نمایندگان، عده‌یی از نامزد وزرای کابینه را رد کرده و اعتماد نکند، شخصیت‌های مطرح دیگر نیز روی دست گرفته شده که به مجلس نمایندگان معرفی خواهد شد.
در همین حال؛ شماری از اعضای مجلس نمایندگان می گویند، پارلمان افغانستان سرنوشت کابینه جدید حکومت وحدت ملی را روشن کرده و به تعطیلات زمستانی خواهد رفت.
این نمایندگان تاکید دارند که اعضای مجلس نباید با عجله در مورد نامزد وزرای کابینه تصمیم بگیرند، کابینه مساله مهم ملی و حیاتی مردم افغانستان بوده و نیاز است که به گونه جدی مورد بررسی قرار گیرد.
اکنون نامزد وزرای کابینه به شدت در حال کمپاین هستند و تلاش دارند تا از طریق رهبران و شخصیت های نفوذی، قناعت مجلس نماینده گان را به دست آورند؛ اما هیات اداری مجلس نمایندگان فضای حاکم را در درون مجلس به گونه تعریف می کند که اکثریت نامزد وزرا از سوی اعضای مجلس نمایندگان رد خواهند شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.