اشرف غنی: میزان توجه جـهان به افغـانستان کاهش یافته است

گزارشگر:دو شنبه 20 دلو 1393 - ۱۹ دلو ۱۳۹۳

رییس جمهور افغانستان که در رأس هیأتی برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده، در این کنفرانس گفت که تهدید تروریسم در افغانستان تهدید جهانی است.
محمد اشرف‌غنی رییس ‌جمهور افغانستان در سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان اعلام کرد: رسیده‌گی به تنش‌ها و mnandegar-3بحران اوکراین، مشکلات در افغانستان را تحت تأثیر قرارداده و از توجه جامعه جهانی نسبت به آن کاسته شده است.
وی افزود: در حال حاضر معضل تروریسم در منطقه به یک سیستم مبدل شده و به صورت سازمان‌یافته و با برنامه فعالیت می‌کند، اما افغانستان با وجود مشکلات فراوان در مبارزه با تروریسم موفق بوده و عملکرد مناسبی داشته است.
اشرف غنی خاطرنشان کرد: عملیات‌های نظامی پاکستان در منطقه وزیرستان شمالی این کشور علیه تروریسم منجر به مهاجرت بسیاری از مردم این ناحیه به افغانستان شده است.
آقای غنی تأکید کرد: تروریسم و تهدید افراط‌گرایی در افغانستان تهدیدی جهانی است، زیرا اگر این معضل در این کشور کنترل و نابود نشود دنیا را نیز با خود درگیر خواهد کرد.
وی اظهار داشت: برای سازماندهی، افزایش توان و تمرکز در اداره افغانستان تلاش می‌کنیم و با وجود مشکلات فراوان بر سر راه توسعه و پیشرفت این کشور دیپلماسی کابل همچنان فعال است.
اشرف غنی همچنین در مورد شرایط منطقه گفت که نباید موضوع سوریه و عراق را نادیده گرفت، زیرا این دو می‌تواند در افغانستان تأثیرگذار باشند.
رییس جمهور افغانستان با اشاره به فعالیت‌های تروریستی و افراط‌گرایی در افغانستان و منطقه بیان کرد: پرسش اساسی این است که چه کسی حامی واقعی جنگ در افغانستان و منطقه است.
وی ادامه داد: مردم افغانستان در طول سال‌های گذشته در فضایی کاملاً متفاوت بودند و در قرن ۲۱ قربانیان زیادی را برای آزادی و صلح داده‌اند.
اشرف غنی تأکید کرد: در واقع مردم مسلمان افغانستان برای تأمین صلح و ثبات جهان قربانی شده‌اند.
رییس‌جمهور حکومت وحدت ملی افغانستان با اشاره به آینده روشن این کشور گفت: افغانستان کتاب تازه‌یی را در سرنوشت آینده خود خواهد نوشت و دوران جدیدی را آغاز خواهد کرد.
وی اظهار داشت که افغانستان باید در سیاست خارجی خود برای گسترش روابط کابل با دیگر کشورها و خصوصاً کشورهای همسایه، موازنه‌ ایجاد کند تا بتواند در تعادل مناسبی قرار بگیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.