استاد سیاف در سالروز خروج قشون سرخ: طالب و داعش نسخۀ یک داکتر است/اسناد دارم که اعلامیۀ ملاعمر در وزیراکبرخان نوشته می‎شود

گزارشگر:دوشنبه 27 دلو 1393 - ۲۶ دلو ۱۳۹۳

تمامی بیانیه‌هایی‌که به نام ملا عمر رهبر گروه طالبان پخش و نشر می‌شود، در «زیر ریش ما» در وزیر اکبر خان کابل توسط جاسوسان نوشته و ترتیب می‌گردد.
استاد عبدرب الرسول سیاف یکی از رهبران جهادی، در مراسم تجلیل از ۲۶ دلو روز خروج ارتش سرخ از افغانستان که از سوی mnandegar-3جمعی از مجاهدین در خیمۀ لویه جرگه برگزار شده بود، با بیان این مطلب گفت: داعش یک معجزه نیست، نسخۀ همان داکتری‌ست که القاعده و طالب را به‌وجود آورده بود.
او می‌گوید، ملاعمر از دیدگاه حامیانش داروی «اکسپایرشده» (تاریخ گذشته) است و باید دور انداخته شود، یعنی می‌خواهند نسخۀ جدیدی را جایگزین آن کنند.
او تأکید کرد، تمامی بیانیه‌هایی که به نام ملاعمر پخش و نشر می‌شود، در وزیر اکبر خان کابل نوشته و ترتیب می‌شود؛ یعنی در زیر «ریش ما» جاسوسان نشسته و این بیانیه‌ها را آماده و نشر می‌کنند.
این رهبر جهادی گفت که در این باره اسناد و مدارک هم دارد.
وی همچنان گفت، اگر با یکی از این جاسوسان که چنین اعمالی را مرتکب می‌‍شوند، برخورد جدی صورت گیرد، دیگر کسی جرأت چنین کاری را کرده نمی‌تواند.
استاد سیاف افزود، پس با جاسوسان مجامله نکنید، زیرا جنگ ما جنگ استخباراتی است و مهم‌ترین اصل در جنگ استخباراتی، نگهداری اصرار محرم است.
او با اشاره به روابط اخیر حکومت افغانستان با پاکستان و سخنان مقام‎های پاکستانی دربارۀ اشرف‎غنی رییس جمهوری کشور، به حکومت وحدت ملی هشدار داد که باید در خصوص قضایای ملی چون سیاست خارجی و ایجاد روابط با کشورهای همسایه، با مردم افغانستان مشوره صورت گیرد.
حکومت جدید افغانستان به رهبری آقای غنی، اخیراً شماری از افسران ارتش را به منظور آموزش نظامی به ابیت آباد پاکستان فرستاد و در خصوص برچیدن لانه‎های طالبان پاکستانی در مناطق شرقی کشور نیز تلاش جدی کرد. براساس برخی گزارش‎ها، کمک نظامی هند به افغانستان نیز از سوی آقای غنی رد شده است. این اقدامات و برخی از تفاهم‎های دیگر پشت پرده، سبب خوشنودی پاکستان شده است.
استاد سیاف با اشاره به این مطلب گفت که تغییر در استراتژی و سیاست خارجی افغانستان نباید از دید عموم پنهان شود.
استاد سیاف با انتقاد از سخنان یکی از سخنگویان حکومت وحدت ملی که گفته بود، برای سهیم‌شدن در حکومت شایسته‌گی و تعهد معیار است نه جهاد؛ گفت: اگر جهاد معیار نیست، پس جاسوسی و وطن‌فروشی معیار است؟ یعنی جاسوس متعهد و مجاهد غیر متحد است؟ تعهد همان است که مجاهدین درس را ترک کردند تا از عزت مردم افغانستان دفاع کنند؛ نه اینکه جاسوس کشورهای بیگانه شده باشند.
استاد سیاف می‌گوید که اظهارات او به خاطر گرفتن چوکی و وزارتخانه‎ها نیست.
او گفت: ما چرا از مردم حق بخواهیم، درحالی‌که افغانستان را ما آزاد کردیم و تروریستان را از افغانستان بیرون راندیم؛ بنابراین چرا مردم از ما حق نمی‌خواهند؟
این رهبری جهادی بیرون کردن مجاهدین از صحنه سیاسی را آسیب رساندن به مجاهدین ندانسته گفت، بیرون کردن مجاهدین از صحنه سیاسی، به ثبات افغانستان آسیب می‌رساند نه به مجاهدین.
او همچنان گفت، در زمان بسیار نزدیک مجاهدین موقف خود را اعلام خواهند کرد و پس از این مجاهدین یکی و هم‌صدا خواهند بود.
امیر اسماعیل خان یکی از دیگر رهبران جهادی در این مراسم با تاکید بر این‌که، مجاهدین اقلیت مردم افغانستان نه، بل اکثریت مردم افغانستان هستند گفت: نظام امروزی حاصل تلاش مجاهدین است.
اسماعیل خان از دولت خواست تا از مشورهای فرماندهان جهادی که افغانستان را آزاد کردند، استفاده کرده و از این طریق امنیت را در افغانستان تامین کند.
این رهبر جهادی با انتقاد از حکومت وحدت ملی گفت، نباید حضور مجاهدین سمبولیک و نمایشی باشد؛ بل از آنان در ساختار حکومت مشوره صورت گیرد.
در همین حال، صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه و رییس جمعیت اسلامی در این مراسم گفت، دشمنان افغانستان از کله‌های مجاهدین نباید «پیراهن حضرت سلیمان» بسازند.
وی تاکید کرد، مجاهدین وارثان اصلی این سرزمین هستند و افغانستان آزاد، حاصل تلاش آنان است؛ بنابراین حق دارند که با آنان مشورت صورت گیرد.
او می‌گوید، همۀ ما باید بدانیم که بقای ما و این سرزمین به همبستگی و وحدت ما است و اگر از این اتحاد و همدلی سرپیچی کنیم؛ همۀ ما آسیب می‌بینیم.
درهمین حال، عبدالهادی ارغندیوال رهبر حزب اسلامی در این مراسم گفت، از این روز باید تجلیل شود تا نسل‌های امروز و آینده بدانند که آزادی افغانستان به قیمت خون میلیون‌‌ها هموطن شان به دست آمده است.
وی تاکید کرد، جنگ سرد در نتیجه قربانی‌های مردم افغانستان به پایان رسید و دنیا مدیون مردم افغانستان است و اگر امروز به افغانستان کمک می‌کنند در حقیقت دَین خود را می‌پردازند.
عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس نمانیده‌گان در این مراسم گفت، نظام کنونی حاصل جهاد برحق مردم افغانستان است و هیچ‌کس نمی‌تواند از این حقیقت چشم پوشی کند.
وی تاکید کرد که فاصله میان مجاهدین و مردم زیاد شده و مجاهدین باید برای از بین بردن این فاصله تلاش جدی به خرج دهند.
بسم‌الله محمدی وزیر اسبق دفاع ملی در این مراسم با انتقاد از دخالت کشورهای همسایه گفت، کشورهای همسایه در صدد این هستند تا مردم افغانستان هیچگاه نتوانند به صلح و امنیت دست پیدا کنند.
وزیر اسبق دفاع ملی تاکید کرد، کشور همسایه پاکستان با تمویل طالبان صلح و امنیت در افغانستان را به مخاطره انداخته است و این مساله به اثبات رسیده.
او می‌گوید، در حالیکه ما خواهان روابط حسنه با پاکستان هستیم، آنان سلب استقلال سیاسی ما را می‌خواهند و برای رسیدن به این هدف سخت در تلاش اند؛ اما باید بدانند که این آرزوی آنان هیچگاه برآورده نخواهد شد.
درست ۲۶ سال قبل در چنین روزی، قشون سرخ شوروی سابق در جنگ علیه افغانستان شکست خورده و با نیروی نظامی یک صدهزار نفری خویش خاک افغانستان ترک کردند.
با آنکه ۲۶ دلو/ بهمن در تاریخ افغانستان از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است، اما تجلیل از این روز در طی چند سال اخیر بنابر بی‌توجهی دولت مردان کشور در سطح ملی کم رنگ شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.