دو جوان عاشق در کندز زهر خوردند

گزارشگر:کندز - ۰۱ حوت ۱۳۹۳

mnandegar-3مقامات محلی ولایت قندوز می‌گویند که دو جوان عاشق در این ولایت زهر خوردند.
این دو دلداده که یکی پسری ۲۲ ساله و دیگری دختری ۱۸ ساله بوده است به تازگی از نزد خانواده‌های شان در کابل فرار کرده و به ولسوالی امام صاحب رفته بودند.
گفته می‌شود که آنها از سالها به این سو با هم آشنا بودند و قصد ازدواج داشتند. با وجود چندین بار خواستگاری پسر از دختر، خانواده دختر راضی به این وصلت نشده است و در نتیجه آنها دست به فرار زدند.
مقامات محلی قندوز می‌گویند که این دو جوان در خانه یکی از نزدیکان پسر در ولسوالی امام صاحب اقامت داشتند اما زمانی که با خبر می‌شوند که خانواده دختر از محل اقامت آنها باخبر شده و قصد جدایی آنها را دارند، تصمیم به خودکشی گرفته اند.
ناهیده آصفی رییس امور زنان قندوز می‌گوید که دختر و پسر هر دو مرگ موش خوردند اما دختر جان خود را از دست داده و پسر زنده مانده است.
دکتر موظف در شفاخانه حوزوی قندوز به بی بی سی گفت که دختر به دلیل خوردن زهر بیشتر جان داده اما پسر نجات یافته و اکنون در وضعیت صحی خوب است.
ازدواج در جامعه سنتی افغانستان هنوز هم در بسیاری از خانواده‌ها تنها با رضایت خانواده و به خواست والدین صورت می‌گیرد.
فرار از خانه همراه با مرد مورد علاقه و یا به خاطر نجات از ازدواج های اجباری یکی از راه حل های پاسخ دهی به این وضعیت است که با وجود سکوت قانون، به اساس عرف جرم پنداشته می شود و اکنون شماری از زنان به اتهام آن در زندان به سر می برند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.