شفاخانه ۲۰۰ بستر در مرکز پروان ساخته می‌شود

گزارشگر:دو شنبه 17 حمل 1394 - ۱۶ حمل ۱۳۹۴

mnandegar-3کار ساخت شفاخانه ۲۰۰ بستر در مرکز ولایت پروان آغاز شد.
مسوولان وزارت صحت عامه کشور می‌گویند: این ساختمان در مساحت ۴۰۰ متر مربع در دوطبقه به گونه اساسی با تمویل مالی از بودجه انکشافی وزارت صحت عامه باهزینه پنج میلیون دالر در مدت ۳۶ ماه ساخته خواهد شد.
فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه کشور که در گشایش ساحتمان شفاخانه اشتراک کرده بود، به خبرگزاری جمهور گفت: « این پروژه خیلی حیاتی در ولایت‌های شمال کابل است که نه تنها از این شفاخانه مردم ولایت پروان بلکه باشندگان ولایت‌های بامیان، کاپیسا، پنجشیر و نیز مردم کوهدامن استفاده می‌توانند و این مرکز درمانی، به گونه اساسی اعمار می‌شود».
همچنین، عبدالبصیر سالنگی سرپرست ولایت پروان از شرکت ساختمانی طرف قرارداد ساخت عمارت این شفاخانه خواست که در کیفیت این پروژه توجه جدی کند:
«من از شرکت قراردادی تقاضا می‌کنم که در ساخت و ساز و کیفیت این ساختمان توجه صورت بگیرد. ما هیأتی را بخاطر نظارت بر این پروژه تعیین می‌کنیم.»
از سویی هم، نمایندگان مردم پروان در پارلمان کشور می‌گویند: با آنکه مشکلات در عرصه خدمات صحی در ولایت پروان موجود است اما این شفاخانه مشکلات مردم را کاهش خواهد داد.
صدیق احمد عثمانی وکیل مردم پروان در شورای ملی کشور دراین مورد گفت: «از این‌که نفوس مردم پروان زیاد است و شفاخانه ملکی پروان که فعلاً موجود است گنجایش ندارد؛ با ساخت این شفاخانه شاید مشکلات مردم مرفوع شود»
گفتنی است که ولایت پروان دارای ۷۰ کلنیک صحی و شفاخانه در مرکز و ولسوالی‌ها است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.