احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





جلسۀ مشورتی مجلس با مقام‌های ارشد امنیتی در عقب‌ درهای بسته

- ۱۵ میزان ۱۳۹۱

جلسۀ عمومی روز گذشتۀ مجلس نماینده‌گان با حضور مقام‌های ارشد امنیتی در عقب‌ درهای بسته برگزار شد.
گفته می‌شود که ادامۀ حملات راکتی پاکستان بر مناطق سرحدی افغانستان موضوعی بود که در نشست عمومی مجلس روی آن بحث صورت گرفت.
مجتبی پتنگ وزیر داخله به رسانه‌ها گفته است: در نشست مجلس نماینده‌گان ما در مورد حملات راکتی پاکستان بر افغانستان یک جلسۀ مشورتی داشتیم، نظریات خود را با هم شریک ساختیم. ما اقداماتی روی دست داریم، تحرکات داریم، نیروهای سرحدی خود را مجهز کرده‌ایم، با اسلحه جدید آنان را مجهز ساخته‌ایم، و تعداد این نیروها را نیز ازدیاد بخشیده‌ایم.
در نشست روز شنبه مجلس نماینده‌گان جنرال بسم الله محمدی و مجتبی پتنگ وزیران دفاع و داخلۀ افغانستان، اسدالله خالد رییس عمومی امنیت ملی و معاونان وزارت‌های خارجه و سرحدات و اقوام و قبال فراخوانده شده بودند.
گفت‌وگوها در مورد اتخاذ تصمیم ملی به خاطر پاسخ‌گویی به حملات توپخانه‌یی پاکستان بر افغانستان در حالی صورت می‌گیرند که رییس جمهور کرزی همواره گفته است در رابطه به این موضوع اقدام بالمثل نخواهند کرد.
در این حال، عبدالستار خواصی منشی اول مجلس می‌گوید که برای حل بحران حملات توپخانه‌یی پاکستان باید تصمیم ملی گرفته شود.
او گفت: پرتاب راکت از سوی پاکستان بر مناطق سرحدی افغانستان، این کشور را با مشکل کلان مواجه ساخته است، به همین خاطر ما مقام‌های امنیتی را خواسته بودیم تا از زبان آنان بشنویم که چه کرده می‌توانیم، پس از این طرحی یا موضوعی را که مجلس نماینده‌گان دارد آن را بعداً اعلان خواهد کرد، این یک موضوع ملی است باید به سطح دولت تصمیم گرفته شود، تنها مجلس نماینده‌گان هم چیزی کرده نمی‌تواند، حکومت هم کاری به پیش برده نمی‌تواند، در رابطه باید یک تصمیم جمعی گرفته شود.»
حملات راکتی پاکستان بر افغانستان از ماه‌ها به این سو ادامه دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.