مسوولان روزنامه‌های مطرح افغانستان در آغاز یازدهمین سال نشراتی روزنامۀ ماندگار: مانـدگار پالیسی واحـد و تعـریف شـده را دنبـال می‌کنـد

گزارشگر:ابوبکر صدیق - ۱۶ حمل ۱۳۹۸

شماری از مسوولان روزنامه‌های مطرح کشور، با اشاره به آغاز یازده سالگی نشرات روزنامۀ ماندگار می‌گویند که این روزنامه از آغاز تا اکنون پالیسی واحدی را دنبال کرده است.
به باور آنان، روزنامۀ ماندگار در امر اطلاع‌رسانی دقیق برای شهروندان جایگاه برجسته داشته است.
این روزنامه‌نگاران، انتقاد از حکومت، بلند کردن صدای مردم و حرفه‌یی عمل کردن را از ویژه‌گی‌های ماندگار می‌دانند و می‌گویند که روزنامۀ ماندگار از منتقدان جدی حکومت است و در جهت نظارت از اعمال حکومت موفق بوده است.
به باور آنان، در کشوری که فعالیت رسانه‌ها، به دلایل مختلف یک تا دو هفته و ماه ادامه نمی‌یابد و بسته می‌شوند، دوام یازده سال نشرات پیهم روزنامۀ ماندگار موفقیت بزرگی است.

mandegarماندگار در بلند کردن صدای مردم نقش برجسته داشته است
مجتبی هاشمی، مدیر مسوول روزنامۀ هشت صبح با اشاره به یازده سالگی نشرات روزنامۀ ماندگار می‌گوید: روزنامۀ ماندگار در میان رسانه‌های چاپی یکی از برجسته‌ترین روزنامه‌ها بوده‌است.
آقای هاشمی می‌افزاید که این روزنامه در طول یازده سال، درخشش عالی از خود به‌جا گذاشته و در عرصۀ اطلاع‌رسانی تلاش همه‌جانبه را انجام داده است.
آقای هاشمی می‌گوید که روزنامۀ ماندگار منتقد جدی حکومت بوده و در بلند کردن صدای مردم نقش برجسته داشته است.
مدیر مسوول روزنامه هشت صبح، با اشاره به نگرش روزنامه‌نگاری حرفه‌یی می‌گوید: روزنامۀ ماندگار از نگاه روزنامه‌نگاری حرفه‌یی، رویکرد مناسب و حرفه‌یی دارد.

ماندگار پالیسی واحد را دنبال می‌کند
زبیر شفیقی، مدیر مسوول روزنامۀ ویسا، با اشاره به ده سال فعالیت پیهم روزنامۀ ماندگار می‌گوید که ماندگار از جمله روزنامه‌های مطرح کشور است و در مدت ۱۱ سال فعالیت خود، دست‌آوردهای زیاد داشته است.
آقای شفیقی، یازده سال فعالیت پیهم روزنامۀ ماندگار را در نفس خود موفقیت دانسته می‌گوید: این روزنامه در مدت یازده سال فعالیت، رویکرد و پالیسی واحدی را دنبال می‌کند و این یکی از موفقیت‌های روزنامۀ ماندگار است.
این روزنامه‌نگار مطرح کشور در ادامۀ سخنانش گفت: داشتن پالیسی واحد، دنبال کردن و متعهد بودن به یک نگرش تعریف شده که روزنامۀ ماندگار در مدت یازده سال آن را دنبال کرده، نشان‎‌‌دهندۀ موفقیت است.
به گفتۀ مدیر مسوول روزنامۀ ویسا، در افغانستان روزنامه‌ها و رسانه‌هایی بوده‌اند که نگرش و پالیسی واحدی نداشته‌‌ و گاهی به یک طرف تمایل پیدا می‌کنند و گاهی هم به طرفی دیگر تغییر جهت می‌دهند، اما ماندگار در این زمینه متعهد به روش نشراتی واحد بوده است.
آقای شفیقی می‌گوید که روزنامۀ ماندگار در مدت کارهای خوبی در عرصه‌های اطلاع‌رسانی داشته و طرف‌داران و خواننده‌‌گان خود را پیدا کرده و این پیروزی را برای دست‌اندرکاران روزنامۀ ماندگار، جامعۀ رسانه‌یی افغانستان و مردم افغانستان تبریک عرض می‌کنم.

ماندگار با مسوولیت و تعهد کار کرده است
میرحیدر مطهر، مدیر مسوول روزنامۀ آرمان می‌گوید: روزنامۀ ماندگار از رسانه‌هایی‌ست که یازده‌سال پیش با مسوولیت و تعهد کار نشراتی خود را آغاز کرد.
آقای مطهر خاطر نشان می‌کند: این روزنامه در شرایطی شروع به فعالیت کرد که در کشور افکار فاشیستی و برتری‌جویی از سوی حلقات خاص حکومتی و غیرحکومتی و به منظور ایجاد فاصله میان اقوام با هم برادر افغانستان به شدت تبلیغ می‌شد، اما روزنامۀ ماندگار در پهلوی رسانه‌های دیگر متعهد به عدالت اجتماعی و منافع ملی مردم، در برابر این توطیه‌ها و زهر افشانی‌ها و عمال شبکه‌های استخبارتی ایستاد و ضمن اطلاع‌رسانی دقیق و مسلکی از آرمان‌های گروه‌های مغضوب و مظلوم با قاطعیت حمایت و دفاع کرد و تا اکنون این پالیسی را دنبال می‌کند.

ماندگار، ماندگار می‌ماند
محمدعلی نوازش، معاون مدیر مسوول روزنامۀ سرخط، با ابراز تبریک و تهنیت بابت آغاز یازدهمین سال فعالیت روزنامۀ ماندگار می‌گوید: «ماندگار، ماندگار است» چنانچه از نامش هویداست.
آقای نوازش با اشاره به چالش‌های موجود فرا راه رسانه‌های افغانستان گفت که جای خیلی خوشبختی و مسرت است که روزنامه‌یی در افغانستان توانسته ۱۱ سال پیهم فعالیت داشته باشد و توقف نکند، این موفقیت بزرگی به جامعۀ رسانه‎‌یی افغانستان است.
آقای نوازش نیز به این باور است: در کشوری که روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها و سایر رسانه‌ها، به لحاظ چالش‌های اقتصادی و مشکلات متعدد نمی‌توانند برای چند ماه و چند روز دوام بیاورند، فعالیت پیهم یک روزنامه در مدت ۱۱ سال نوید از موفقیت و پیروزی به جامعه دارد.
معاون مدیر مسوول روزنامۀ سرخط افزود که روزنامۀ ماندگار ۱۱ سال فعالیت کرده است، ۱۱ سال مخاطب داشته و این دست‌آورد بزرگی است، ماندگار در این مدت مشغول اطلاع‌رسانی، آگاهی‌دهی و ایجاد تحول بوده است که جای بسیار مسرت و خوشی است.
آقای نوازش، ابراز امیداوری کرد که این روزنامه همچنان به فعالیت خود در عرصۀ اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی ادامه دهد و در این عرصه متعهد باقی بماند و سال‌های طولانی گواه نشر و پخش روزنامۀ ماندگار باشیم.
روزنامۀ ماندگار ده‌سال پیش از امروز به ابتکار احمدولی مسعود، رییس عمومی بنیاد شهید احمدشاه مسعود و جمعی از روزنامه نگاران جوان بنیان گذاشته شد و در ۱۶ حمل ۱۳۸۸ خورشیدی نخستین شمارۀ ماندگار به چاپ رسید. نخستین مدیر مسوول این روزنامه برای مدت پنج ماه، روح‌الامین امینی بود و سپس نظری پریانی در این سمت قرار گرفت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.