واکنش‌ها به مرگ سناتور جان مکین خدمات مکین فراموش نمی‌شود

گزارشگر:دو شنبه 5 سنبله 1397 - ۰۴ سنبله ۱۳۹۷

mandegar-3سناتور جان مک‌کین، رییس کمیتۀ دفاعی مجلس سنای امریکا و یکی از منتقدان حکومت ترامپ به‌عمر ۸۱ ساله‌گی درگذشت.
آقای مک‌کین که مبتلا به سرطان مغز بود روز جمعه در پی وخامت حال، ادامۀ درمان را متوقف کرده و به قافله مرگ پیوست.
خبر مرگ آقای مک‌کین واکنش‌های رهبران جهان را در پی‌داشت. دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا در تویتر به مناسبت درگذشت سناتور جان مک‌کین که عضو ارشد حزب جمهوری‌خواه نیز بود، ابراز هم‌دردی کرده‌است.
آقای ترامپ، گفته که مراتب هم‌دردی خود را با خانواده و دوستان سناتور جان مکن ابراز می‌دارم.
هم‌چنان، محمد اشرف غنی، رییس حکومت وحدت ملی در تویتر خود در رابطه به درگذشت سناتور جان مکن، مراتب هم‌دردی خود بیان داشته‌است.
آقای غنی، افزوده که جان مک‌کین از دوستان خوب مردم افغانستان بود و برای کشور و مردم خود به‌شکل صادقانه خدمت کرده‌است که از خاطره‌ها فراموش نخواهد شد.
همچنان، مایک پنس معاون رییس جمهوری امریکا نیز در پیامی نوشت که من و هم‌سرم عمیق‌ترین تسلیت‌مان را نثار هم‌سر و خانوادۀ مک‌کین می‌کنیم، ما از یک عمر خدمات او به کشور و ارتش تقدیر می‌کنیم.
هم‌چنان، داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی با ابراز هم‌دردی به خانواده و دوستان سناتور جان مک‌کین، نوشته که ستانور مکن از دوستان خوب مردم افغانستان بود که خدمات زیادی برای ملت افغانستان انجام داده که هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد. او افزوده که ما به‌عنوان یک دوست نزدیک بالای شخصیت آقای مک‌کین افتخار می‌کنیم.
همین‌گونه، بارک اوباما، رییس جمهور پیشین امریکا و هیلاری کلنتون، نامزد حزب دموکرات در ریاست جمهوری ۲۰۱۶ امریکا نیز مراتب هم‌دردی خود را با خانواده و دوستان جان مک‌کین ابراز کرده‌اند.
در همین‌حال، صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجۀ کشور گفته که سناتور جان مک‌کین بدون درنظرداشت کدام استثنا برای مردم خود خدمت کرد.
او با ابراز هم‌دردی با خانواده و دوستان سناتور جان مک‌کن، گفته‌است که مک‌کین از دوستان خوبی برای مردم افغانستان بود و خدمت او برای این کشور فراموش ناشدنی‌است.
سناتور جان مک‌مکین عضو ارشد حزب جمهوری‌خواهان ایالات متحدۀ امریکا بود. او در جوانی در جنگ ویتنام به‌عنوان خلبان ارتش امریکا اسیر و بعد از حدود پنج‌سال آزاد شد.
جان مک‌کین در ۱۹۸۵ به مجلس نماینده‌گان راه یافت و از ۱۹۸۶ به‌عنوان سناتور ایالت «آریزونا» انتخاب شد. او در سنا بعدها به ریاست کمیته نیروهای مسلح سنا نیز رسید.
آقای مک‌کین در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ نامزد نهایی جمهوری‌خواهان شد، اما نتیجه را به باراک اوباما واگذار کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.