وزیر مهاجرین هنگام امضای تفاهمنامه با سازمان جهانی مهاجرت: اوضاع مهاجرین بهتر خواهد شد

- ۲۰ ثور ۱۳۹۴

دو شنبه ۲۱ ثور ۱۳۹۴

 

وزارت امور مهاجرین و عودت کننده‌گان دیروز تفاهم نامه همکاری را با سازمان «آی او ام» به امضا رساند.
سیدحسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کننده‌گان، دیروز در یک نشست خبری گفت: پس از این، «آی او ام « یا سازمان جهانی مهاجرت کمک‌هایش را برای مهاجران افغانی افزایش می‌دهد.
mnandegar-3وی افزود: با این کار مشکلات افغان‌های مقیم پاکستان و ایران پایان خواهد یافت و همچنین برای بازگشت آنان به کشور، زمینۀ بهتر مساعد می‌شود.
آقای بلخی در جریان نشست خبری دیروز، با نماینده این سازمان در کابل تفاهمنامه‌یی را امضا کرد که بر بنیاد آن، این سازمان کمک‌هایش را به مهاجرینی که از پاکستان و ایران به کشور بر می‌گردند، ادامه می دهد.
آقای بلخی افزود: بر بنیاد این تفاهمنامه، سازمان جهانی مهاجرت همچنین در جلوگیری از مهاجرتهای غیرقانونی افغان‌ها به کشورهای اروپایی، نیز با افغانستان همکاری خواهد کرد.
بر بنیاد امضای این تفاهمنامه، عرصه‌های همکاری‌های تخنیکی مهاجرین، همکاری در بخش دیتابیس و گردآوری معلومات درباره مهاجرین، بلندبردن ارتقای ظرفیت و نیز هرگاه مهاجرین افغانی که به گونه اجباری از ایران، پاکستان و کشورهای اروپایی اخراج می‌شوند، سازمان جهانی مهاجرت ما را کمک خواهد کرد تا سهولت‌هایی را برای آنان در زندگی شان فراهم سازیم.
همچنین نورا تامسو، معاون سازمان جهانی مهاجرت یا «IOM» در افغانستان گفت که به همکاری‌های شان برای کاهش مشکلات مهاجرین افغانی ادامه می‌دهند.
وی تصریح کرد: «ما خرسند هستیم که حکومت افغانستان را در این بخش یاری رسانیم و به منظور پایان چالش ها فرا راه مهاجران، ما به کمک های مان به این کشور ادامه می‌دهیم».
بر اساس آمار وزارت مهاجرین و عودت کننده‌گان، هم اکنون ۱.۶ میلیون مهاجر افغانی که اسناد قانونی به دست دارند؛ در پاکستان و ۱ میلیون تن دیگر بدون داشتن مدرک قانونی در این کشور به سر می‌برند.
۱.۱ میلیون افغانی نیز در ایران اسناد قانونی دارند و ۱ میلیون تن دیگر بدون مدرک در این کشور، مهاجر هستند که این موضوع مشکلات زیادی را برای آنان به وجود آورده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.