هشدار رییس اجرایی دولت وحدت ملی: بی‎دقتی در اصلاح نظام انتخاباتی چالش‎آفرین است

- ۲۰ ثور ۱۳۹۴

دو شنبه ۲۱ ثور ۱۳۹۴

 

رییس اجرایی دولت وحدت ملی هشدار داده است که بی‎دقتی در راستای اصلاح نظام انتخاباتی برای حکومت چالش‎آفرین خواهد بود.
داکتر عبدالله عبدالله دیروز در دیدار با تِم جانستن رییس بخش آسیایی گروه بین المللی بحران، همچنان گفت که آوردن اصلاحات mnandegar-3همه‌جانبه و اساسی در نظام انتخاباتی و دیگر مسایل مرتبط با آن، مستلزم ارادۀ قاطع سیاسی رهبری حکومت وحدت ملی است.
براساس خبرنامۀ ریاست اجرایی، آقای جانستن در این دیدار وضعیت موجود در کشور را قناعت بخش و ایجاد حکومت وحدت ملی را عاملی برای جلوگیری از بحران عنوان نمود.
وی افزود که افغانستان از شرایط دشواری عبور نموده و حالا زمان آن است که حکومت وحدت ملی از فرصت‌هایی که پیشرو دارد استفاده سالم نماید.
آقای جانستن به ادامه سخنانش به روند صلح پرداخت و همکاری صادقانۀ همسایه‌های افغانستان و کشورهای منطقه را شرط اصلی تامین صلح و ثبات دایمی در افغانستان دانست.
در همین حال، عبدالله عبدالله، به بیان و تشریح فرصت‌ها و دستاوردهایی‌که حکومت وحدت ملی در مدت کوتاهی که به کار آغاز نموده است پرداخت و علاوه کرد: ارتباطاتی که حکومت وحدت ملی پس از ایجاد با جامعه جهانی تامین نمود سبب شده است که در عرصه‌های مختلف به اعتبار افغانستان افزوده شود.
رییس اجراییه کشور همچنان به مسالۀ روند صلح پرداخت و تأکید کرد که حکومت به تلاش‌هایش ادامه می‌دهد اما این کوشش‌ها زمانی نتیجه مثبت خواهد داد که همه طرف‌ها در سخن و عملکردشان صداقت داشته باشند.
داکتر عبدالله در این دیدار یک‌بار دیگر تصریح نمود که حکومت وحدت ملی تلاش‌ها برای تامین صلح و ثبات در کشور را به گونه‌یی پیش خواهد برد که دستاوردهای سالیان گذشته مردم افغانستان قربانی نشوند.
همچنان، رییس اجرایی دولت وحدت ملی در دیدار با رییس جمهوری کرواسیا گفت که به دلیل تاخیر اصلاحات در نظام انتخاباتی، انتخابات پارلمانی به تعویق میفتد و حکومت وحدت ملی متعهد است روند اصلاحات را در هرچه زودتر تکمیل و انتخابات شفاف و سراسری را در کشور راه اندازی نماید».
داکتر عبدالله در این دیدار گفت:
«حکومت وحدت ملی بعد از تکمیل کابینه به طور جدی به حکومتداری خوبریال ارایه خدماتریال مبارزه با فساد و اصلاحات در سراسر کشور می پردازد و به وعده هایش به مردم در جریان انتخابات عمل می کند».
رییس جمهور کرواسیا در این دیدار گفت: «بعد از تشکیل حکومت وحدت ملی جایگاه بین المللی افغانستان به صورت جدی تغییر کرده است. جدل‌های آقای کرزی بر افکار عمومی در کشورهای اعضای ناتو و ائتلاف بین‌المللی تاثیرات منفی داشت و کار ما برای همکاری با افغانستان را دشوار می‌ساخت. در افغانستان تغییرات جدیی را می‌بینم. اعمار و رشد آموزش و پرورش به صورت آشکار قابل دید است. نیروهای امنیتی افغانستان مسوولیت امنیتی را به دوش گرفته اند. ولی به رغم این هنوزهم در زمینه فساد اداری و ارایه خدمات، شکایت‌هایی وجود دارد».
کولیندا گرابار-کیتاروویچ در ادامه صحبت هایش افزود:»بعد از تشکیل حکومت وحدت ملی زمینه همکاری های بیشتری میان افغانستان و جامعه بین المللی فراهم گردیده است. صدای واحد و حکومت فراگیر و همه شمول وحدت ملی زمینه این همکاری را بیشتر از پیش مساعد ساخته است. بر همین اساس کرواسیا آماده است همکارهای خویش را در عرصه‌های مختلف به خصوص در بخش کمک به خانم ها و توانمندسازی و آموزش و پرورش آنان ادامه دهد».
رییس جمهور کرواسیا در مورد کمک‌های کشور گفت، کشورش پنجاه فیصد کمک‌های توسعه‌های خویش را در افغانستان به مصرف می‌رساند و از همین رو نیاز است که روابط اقتصادی دو کشور گسترش روابط اقتصادی تاکید کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.