کرزی به پاکستان می‌رود

- ۱۶ میزان ۱۳۹۱

رییس‌جمهور کرزی قصد دارد طی دو ماه آینده برای انجام مذاکرات در خصوص معاهدات استراتژیک با پاکستان به اسلام آباد سفر کند.
حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان و همتای پاکستانی خود در حاشیه شصت و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر سال جاری در نیویورک به این توافق رسیدند که روابط دو جانبه میان دو کشور را تا سال ۲۰۱۳ میلادی مستحکم کنند.
قرار بود کرزی برای حضور در نشست چهار جانبه پاکستان، افغانستان، روسیه و تاجیکستان که باید اول تا سوم اکتبر در اسلام آباد برگزار می‌شد، به پاکستان سفر کند. این نشست به دلیل آنکه ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه سفر خود را به تاخیر انداخت، به تعویق افتاد.
به نوشته روزنامه اکسپرس تریبیون، یکی از مقام‌های افغان به روزنامه اکسپرس تریبون گفت: زلمی رسول، وزیر امور خارجه افغانستان قرار است پیش از سفر کرزی به اسلام آباد سفر کند تا در خصوص مسایلی که رییس‌جمهوری قصد دارد در مورد آن‌ها با همتای پاکستانی خود به مذاکره بپردازد با مقام‌های پاکستانی گفت‌وگو کند.
یکی از این مسایل دو جانبه توافق مطرح شده برای همکاری‌های استراتژیک دو جانبه میان کابل و اسلام آباد است.
وی همچنین در مورد دستور کار و موارد مورد بحث در خصوص سفر کرزی به پاکستان هم با مقام‌های این کشور به بحث می‌پردازد که یکی از آن‌ها ایجاد یک راهکار امن برای ایجاد سازش با رهبران طالبان در افغانستان است.
منابع آگاه افغان همچنین اعلام کردند که دولت این کشور و دولت پاکستان پیش نویس طرح‌هایی را در خصوص همکاری‌های مختلف استراتژیک مطرح می‌کنند.
صلاح‌الدین ربانی، رییس شورای عالی صلح افغانستان نیز در این سفر کرزی را همراهی می‌کند.
حامد کرزی روز پنج شنبه اعلام کرد اگر شرایطی چون توقف حمایت و آموزش تروریست‌ها، عاملان انتحاری، عدم مداخله در امور داخلی و توقف بی‌ثباتی در افغانستان مهیا شود، بسته پیشنهادی همکاری‌های دو جانبه امضا می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.