هشدار مک‌کین به پنتاگون: دربـارۀ پول‎‏های هـدر رفتـه در افغانستان توضیـح بدهید

- ۰۳ جوزا ۱۳۹۴

جان مک کین رییس کمیته خدمات نظامی سنای امریکا از وزارت دفاع این کشور «پنتاگون» درباره هدر رفتن ۳۶ میلیون دالر از کمک‌های امریکا در افغانستان توضیح خواسته است.
مک کین در نامه‌یی از سرپرست پنتاگون خواسته است تا در باره هدر رفتن ۳۶ میلیون دالر برای ساخت تأسیسات نظامی در خاک افغانستان توضیح دهد.
پیش از این نیز بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان بارها در گزارش‌های خوmnandegar-3د از فساد و حیف‌ومیل میلیون‌ها دالر از کمک‌های امریکا به افغانستان پرده برداشته بود.
یافته‌هاى تازه اداره بازرسی ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) نشان می‌دهد که میلیون‌ها دالر کمک این کشور در ساخت یک پایگاه براى کماندوهاى ارتش افغانستان به هدر رفته است.
وزارت دفاع امریکا یک پایگاه نظامی را برای نیروهای ویژه ارتش افغانستان ساخته که در آن بیش از ۵۷ میلیون دالر به مصرف رسیده است.
در گزارش سیگار آمده که در ساخت این پایگاه برای نیروهای ویژه ارتش افغانستان کاستی‌های زیاد وجود دارد.
گزارش می‌افزاید: وزارت دفاع امریکا ۵۷ میلیون و ۱۰۰ هزار دالر به افغانستان کمک کرده تا یک پایگاه نظامی برای نیروهای ویژه عملیاتی ارتش ساخته و یا بازسازی شود که مهم‌ترین نیازمندی در این پایگاه تأمین انرژی برق است، اما ژنراتورهایی که در آن نصب شده تنها ۲۵ درصد برق این پایگاه را تأمین می‌کند.
سیگار در یافته‌های خود نشان می‌دهد که برای تأمین برق در این پایگاه نظامی، هفت میلیون دالر صرف شده تا برای نیروهای کماندو پنج ژنراتور به قدرت ۱۰۸۸ کیلووات نصب شود، اما این ژنراتورها، دارای مشکل زیادی است.
همچنین در ادامه این گزارش آمده است: محل غذاخوری این مرکز ویژه نظامی برای ۲۸۰ نفر طراحی و در نظر گرفته شده بود، اما هم‌اکنون بیش از ۱۶۰۰ نفر از آن استفاده می‌کنند.
سیگار تصریح می‌کند: حتی سالن بزرگتری که برای غذا خوری در نظر گرفته شده بود، تا هنوز تکمیل نشده است.
گفتنى است که اداره بازرسی ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان بارها از اتلاف کمک‌هاى خارجی در افغانستان انتقاد کرده است.
سال گذشته نیز سیگار اعلام کرده بود که با خریداری لوازم یدکی برای وسایل نقلیه وزارت دفاع افغانستان میلیون‌ها دالر تلف شده است.
این در حالی است که دولت افغانستان همواره گزارش‌های سیگار را رد کرده و عامل تلف شدن بسیاری از کمک‌های امریکا را پیمانکاران امریکایی و طرف قراردادشان اعلام کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.