رییس شورای ولایتی زابل: پیش از پیش از حمله انتحاری خبر داده بودیم

- ۰۴ جوزا ۱۳۹۴

سه شنبه ۵ جوزا ۱۳۹۴

 

رییس شورای ولایتی ولایت زابل گفته است که از پلان حمله انتحاری به دفتر شورای ولایتی این ولایت خبر داشته و بارها مسوولان امنیتی را به شکل رسمی با خبر ساخته است اما مسوولان توجه نکردند.
او این مطلب را بعد از انجام یک حمله انتحاری در مقر شورای ولایتی زابل با خبرنگاران مطرح کرد.
mnandegar-3عطا جان حق‌بیان رئیس شورای ولایتی زابل گفته که شمار زخمیان انفجار انتحاری صبح امروز(دیروز) در مقر این شورا به بیش از ۷۰ نفر رسیده که هفده نفر آنها زن هستند.
آقای حق‌بیان که در بیمارستان زابل با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت که چهار نفر از زخمیان اعضای شورای ولایتی هستند، آشپز و دو محافظ امنیتی این شورا هم زخمی شده اند.
او افزود: «ما چندین مکتوب رسمی در دست داریم، نه مکتوب هم به فرماندهی پلیس فرستاده و خبر داده بودیم که شورای ولایتی هدف حمله انتحاری قرار می‌گیرد.»
رئیس شورای ولایتی گفت: «شورای ولایتی قبلاً هم هدف حمله انتحاری قرار گرفته بود، اخیراً هم گزارش در این مورد داشتیم، اما بدبختانه به امنیت شورای ولایتی کسی توجه نمی‌کند.»
عطا جان حق‌بیان افزود که وضع سلامت شماری از زخمیان وخیم است که برای درمان بیشتر به بیمارستانهای شهر قندهار فرستاده شده اند.
منابع امنیتی ولایت زابل گفتند که فرد بمب‌گذار کامیونی را به ساختمان شورای ولایتی کوبید که حدود هزار کیلوگرم مواد منفجره در آن جاسازی شده بود.
شاهدان عینی گفته‌اند که انفجار به حدی نیرومند بود که به شماری از ساختمان‌های نزدیک به ساختمان شورای ولایتی نیز آسیب رسانده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.