رییس روابط عمومی اتاق تجارت و صنایع: جزییات حساب بانکی تاجران توسط مقامات امنیتی فاش می‌شود

- ۱۶ جوزا ۱۳۹۴

یک شنبه ۱۷ جوزا ۱۳۹۴

 

رییس روابط عمومی اتاق تجارت افغانستان گفت‌وگو با رسانه‌ها از افشای اطلاعات شخصی و حساب‌های بانکی بازرگانان توسط مقامات امنیتی کشور خبر داد.
هاشم رسولی رییس روابط عمومی اتاق تجارت و صنایع افغانستان اعلام کرد: اطلاعات شخصی و جزئیات حساب‌های بانکی تاجران و سرمایه‌گذاران mnandegar-3افغانی توسط مقامات امنیتی داخلی فاش می‌شود و در بسیاری از موارد این افراد توسط افراد مسلح ناشناس ربوده شده‌اند.
وی افزود: رباینده‌گان به طور دقیق از وضعیت اقتصادی و موجودی حساب فرد قربانی اطلاع کامل دارند.
رسولی گت: این موضوع بحث‌برانگیز است که چطور اطلاعات شخصی و آمار تراکنش و موجودی حساب‌های تاجران و بازرگانان در اختیار افراد غیر مسوول قرار می‌گیرد و مدیران بانکی این کشور نیز می‌گویند که تنها ارگان‌های امنیتی به جزئیات حساب‌ها و اطلاعات شخصی افراد دسترسی دارند.
رییس روابط عمومی اتاق تجارت و صنایع افغانستان از حکومت وحدت ملی خواست تا با فساد در ارگان‌های امنیتی کشور برخورد جدی کنند تا از افشای اطلاعات بانکی تاجران جلوگیری شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران و تاجران افغانستان در حال فرار از کشور هستند زیرا حکومت در تأمین امنیت جانی و مالی آن‌ها به جدی نیست.
این مقام اتاق تجارت افغانستان اذعان کرد که بسیاری از تاجران مطرح به دلیل در خطر بودن جان اعضای خانواده‌های‌شان از سوی رباینده‌گان احتمالی، نزدیکان خود را به خارج از این کشور انتقال داده‌اند.
رسولی تصریح کرد: در زمینۀ حفظ جان و مال سرمایه‌گذاران هیچ دلیلی وجود ندارد که دولت نتواند امنیت جانی و مالی آن‌ها را تأمین کند، زیرا تعداد و نوع کار تاجران و بازرگانان این کشور مشخص است.
وی گفت: بسیاری از شرکت‌های خصوصی امنیتی که در گذشته فعال بودند در حال حاضر منحل شده‌اند و احتمال اینکه دست به رفتار‌های پر خطر بزنند نیز وجود دارد.
رییس روابط عمومی اتاق تجارت و صنایع افغانستان اظهار داشت: اشرف‌غنی در سفری که به دهلی‌نو داشت در حالی از تاجران هندی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان دعوت می‌کند که آن‌ها دلایل حضور و سرمایه‌گذاری خود در افغانستان را از تاجران این کشور جویا می‌شوند و قطعاً هم چیز قابل قبولی نخواهند شنید.
در یک ماه گذشته ۲۷ رویداد آدم ربایی در بخش خصوصی تجارت و صنایع افغانستان به وقوع پیوسته که در این بین دو تاجر ا در ننگرهار و کابل از سوی رباینده‌گان به قتل رسیدند.
در تازه‌ترین رویدادی که در ارتباط با همین موضوع بوقوع پیوسته، افراد مسلح ناشناس پس از ربودن یک مالک رستوران در کابل وی را به قتل رساندند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.