طالبان با داعش در سوریه ارتباط دارند

- ۰۹ سرطان ۱۳۹۴

چهار شنبه ۱۰ سرطان ۱۳۹۴

 

یکی از فرماندهان ارشد امریکا در افغانستان تاکید کرد، شبه نظامیان متحد با داعش در حقیقت با مقر تروریست‌های داعش در سوریه ارتباط دارند.
به گزارش شبکه خبری بی بی سی، جنرال شون سوئیندل، رهبر یگان آموزشی نیروهای ویژه افغانستان گفت: شبه نظامیان ناراضی طالبان در افغانستان به داعش روی آورده‌اند اما داعش در افغانستان به اندازه داعش در لیبیا یا عراق جدی نیست.
mnandegar-3در هفته‌های اخیر درگیری‌های جدی میان این گروه جدید و طالبان در شرق افغانستان صورت گرفته است. هر دو طرف درخواست‌ها برای اتحاد را رد کرده و این درگیری‌ها به مناطق مختلف ولایت ننگرهار گسترش یافته است.
بخشی از شبکه گروه اصلی داعش موسوم به «داعش در خراسان افغانستان» اخیراً در بیانیه‌یی طالبان را تهدید کرد که اگر به این گروه تروریستی نپیوندند آن‌ها را خواهند کشت.
در این بیانیه آمده است: چرا با داعش می‌جنگید؟ آیا می‌خواهید گور خود را با دست‌های خودتان بکنید؟ آیا می‌خواهید سرتان بریده شده و خانه‌هایتان نابود شود؟ آیا فکر می‌کنید شما از شبه نظامیان عراقی که از حمایت امریکایی‌ها برخوردارند قوی‌تر هستید؟
این در حالی است که طالبان در بیانیه‌یی به ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش گفت: در حملات افغانستان نمی‌تواند دو پرچم وجود داشته باشد.
این درگیری‌های تازه چالش امنیتی پیچیده‌یی برای نیروهای افغانستان در نخستین مبارزاتشان بدون حمایت نظامی نیروهای زمینی بین‌المللی محسوب می‌شود.
جنرال سوئیندل گفت، نیروهای ویژه افغان در هفته نزدیک به ۱۳۰ حمله انجام می‌دهند. ولایت فراه در غرب افغانستان نیز با تهدیدهایی از جانب این جنبش جدید مواجه است. آن‌ها برای به دست آوردن منابع با طالبان رقابت می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.