استاد عطا محمد نور: عبدالله بیش از حد نرمش نشان داده است

- ۱۹ سرطان ۱۳۹۴

چهارشنبه ۱۷ سرطان ۱۳۹۴

 

والی بلخ می‎گوید که رییس اجرایی دولت وحدت ملی بیش از حد نرمش نشان داده و ادامۀ این وضعیت قابل تحمل نیست.
او دیروز در نشستی‌که با حضور رییس اجرایی دولت در بلخ برگزار شده بود، گفت که داکتر عبدالله یک فرد نیست، یک ملت است.
استاد عطا افزود: «رییس اجرایی بیش از حد نرمش نشان داده و صلاحیت‌هایش هنوز تفویض نشده؛ ادامۀ این وضعیت قابل تحمل نیست.»
رییس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان با انتقاد تند گفت که توافقنامۀ سیاسی تشکیل دولت وحدت ملی تا اکنون عملی نشده و تعهدی به متن این توافقنامه وجود نداشته است.
او به‌گونۀ نمونه از تشکیل‌نشدن کمیسیون اصلاحات انتخاباتی یاد کرد و گفت: رییس صاحب جمهور و رییس اجرایی پاسخ دهند: چرا کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی ایجاد نمی‌شود؟
والی بلخ همچنان از رهبران دولت وحدت ملی خواست که طرح‎ها و برنامه‎های آنان را برای امنیت شمال کشور تأیید نمایند.
اخیراً عطا محمد نور و جنرال دوستم توافق کردند که به گونۀ مشترک برضد طالبان و گروه داعش در شمال کشور می‎جنگند.
او گفت: بلخ نمی‌خواهد به تنهایی آرام باشد، بلکه می‌خواهد با همه ولایات کشور یک جا آرام باشد.
این رهبر سیاسی خطاب به رییس اجرایی گفت: «افسرانی را در قوای مسلح تعیین کنید که جنگجو وmnandegar-321 نترس باشند؛ در فکر زبان و تبار شان نباشید.»
پس از اظهارات والی بلخ، داکتر عبدالله عبدالله طی صحبت‎هایی گفت که اگر حرف نرم و تصمیم معقول ما را نشانۀ تسلیم‌شدن فکر کنند؛ بدانند که عقب نشینی نمی‌کنیم.
او گفت: «حوصله می‌کنیم نه به خاطر ترس؛ بردباری می‌کنیم، اما نه تا آن حد که حق مردم نادیده گرفته شود.»
او که به شدت از وضعیت کنونی کشور ناراض است، گفت که حکومت‌ها از تصمیم گیری‌های غلط چند نفر در دور یک میز سقوط می‌کنند.
داکتر عبدالله عبدالله با اشاره به اصلاحات در کمیسیون های انتخاباتی گفت که از برنامۀ اصلاحات انتخاباتی عقب‌نشینی نمی‌کنم، کارشکنی نتیجه نمی‌دهد.
مردم از عملکرد نه ماهۀ دولت به ستوه آمده‌اند
داکتر عبدالله پیش از سفر به ولایت بلخ راهی کندز شده بود.
آقای عبدالله در دیدار با مردم کندز گفت، متأسف است که پس از گذشت ۹ ماه از تشکیل حکومت وحدت ملی، تغییری در وضعیت مردم نیامده است.
رییس اجرایی می‌گوید که مردم از کارکرد ۹ ماهۀ حکومت وحدت ملی به ستوه آمده اند. او افزود، کارهایی را که باید حکومت برای مردم می‌کرد، نکرده است. به گفتۀ آقای عبدالله، اگر صدای مردم به موقع شنیده شود، آنان از حکومت حمایت خواهند کرد.
رییس اجرایی می‌گوید که وضعیت فعلی ولایت کندز برای او قابل قبول نیست. او افزود که عوامل ناامنی‌های امروز به حکومت پیشین نیز برمی‌گردد.
در این دیدار، رییس اجرایی به مردم کندز گفت که حل مشکلات زمان‌بر است و باید به حکومت وحدت ملی فرصت رسیده‌گی به این مشکلات داده شود.
آقای عبدالله می‌گوید که آنان نماینده‌گان واقعی مردم هستند، نه تحمیلی.
در همین حال، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی گفت که باید به سربازان کشور رسیده‌گی شود تا با انگیزۀ بیش‌تری در نبرد علیه «دشمنان» افغانستان بایستند.
مردم کندز در این دیدار گفتند که آن‌ها هیچ چیز دیگری جز امنیت از حکومت وحدت ملی نمی‌خواهند و از حکومت خواستند که برنامه‌های عملی برای تأمین امنیت این ولایت روی دست بگیرد.
رییس اجرایی به مردم کندز وعده کرد که در تأمین امنیت باشنده‌گان این ولایت گام‌های عملی برداشته خواهند شد.
ولایت کندز از آغاز سال جاری خورشیدی با حمله‌های شدید مهاجمان طالب روبه‌رو بوده است. بر بنیاد گزارش‌ها، شمار زیادی از خانواده‌ها در نتیجۀ نبرد نیروهای امنیتی و گروه طالبان آواره شده اند.
عبدالله افزود: تعهد رییس‌جمهور افغانستان خدمت صادقانه به مردم بود و اگر مسوولین خادم مردم نباشند، هیچ عنوانی شایسته آن‌ها نخواهد بود.
رییس‌اجرایی حکومت وحدت ملی اظهار داشت: وضعیت ولایت کندز برای مقامات کابل و مسوولین محلی قابل قبول نیست و کمبود نیروی نظامی و امنیتی در این ولایت وجود دارد.
وی تصریح کرد: اگر از تمام شش هزار نیروی نظامی و امنیتی موجود در ولایت کندز درست استفاده شود، به آن‌ها توجه و رسیده‌گی به موقع صورت گیرد قطعاً به وظیفه خود عمل می‌کنند، در غیر این صورت از هیچ کسی گلایه‌یی نیست.
در ادامه داکتر عبدالله به والی کندز دستور داد تا یک هیأت از شورای ولایتی و نمایندگان مردم محلی که در نتیجه درگیری‌ها آسیب دیده‌اند، برای پیگیری امور و رسیدگی به خواسته‌هایشان ایجاد شده و با کابل در ارتباط باشند.
وی پس از دیدار با مردم ولایت کندز و شنیدن خواسته‌های آن‌ها، با مسوولین دفاعی و امنیتی این ولایت دیدار خواهد کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.