عملیات ویژه در فاریاب راه‎‌اندازی می‌شود

- ۰۳ اسد ۱۳۹۴

یک شنبه ۴ اسد ۱۳۹۴

 

mnandegar-3قرار است در آینده نزدیک یک عملیات ویژه از سوی نیروهای امنیتی و مردمی به دستور معاون اول ریاست جمهوری در فاریاب راه اندازی شود.
نقیب الله فایق، نمایندۀ مردم در پارلمان گفته است که قرار است نیروهای امنیتی و نیروهای مردمی به دستور معاون اول ریاست جمهوری برای پاکسازی و به دست آوردن دوباره نقاط از دست رفته ولایت فاریاب یک عملیات خاص را بزودی راه اندازی کنند.
به گفته وی، این عملیات به تعقیب عملیات روز های گذشته توسط رییس ستاد ارتش وزارت دفاع پیش برده می شود که دستور آن از ژنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری داده می شود.
آقای فایق افزود: «این عملیات که برای چند روز ادامه پیدا خواهد کرد توسط رییس ستاد ارتش پیش برده می شود و دستور آن از ولایت جوزجان داده خواهد شد. مقامات بلند پایۀ امنیتی که از وزارت امور داخله و امنیت ملی از چند روز به این طرف در فاریاب بسر می‌‍برند، پلان عملیاتی را مشخص ساخته و عملیات توسط قطعات خاص کوماندو و از طریق هوا اجرا می‌شود».
هواپیماهای جنگی ارتش ملی که به تازه‌گی وارد فاریاب شده عملیات هوایی را در بعضی مناطق نا امن این ولایت انجام دادند.
روز گذشته این هواپیماها یک قرار گاه مهم طالبان را در قریه بیگ ها یا منطقه قرایی ولسوالی المار هدف قرار دادند که در نتیجه ۸ فرد مهم طالبان کشته و ۱۱ تن دیگر شان زخمی شدند.
مسوولان امنیتی می‌گویند که این حمله زمانی صورت گرفت که والی و برخی ولسوالان طالبان مصروف یک نشست مهم بودند تا منطقه لولاش کوهستانات فاریاب را هدف حمله تهاجمی قرار دهند.
محمد رضا رضایی سخنگوی لوای اول قول اردوی ۲۰۹ شاهین به رسانه ها گفته است که در این حمله دو تبعۀ ازبیکستان نیز کشته شده اند.
مسوولان می‌گویند: در حال حاضر صدها تن از نیروهای مردمی و قوای مسلح کشور در مناطق نا امن جابجا شده و تلاش خواهند کرد که با آغاز عملیات خاص، مناطق از دست رفته را دوباره به کنترل خود بیاورند.
پیش از این نیروهای دولتی چندین بار اطراف قریه‌های ولسوالی قیصار و المار را که شاهد بیشترین جنگ‌ها بین طالبان و نیروهای دولتی بوده، تصرف کرده بودند اما طالبان دوباره موفق شدند آن مناطق را از تصرف نیروهای امنیتی خارج نمایند.
ناامنی‌ها در شمال کشور روز به روز درحال افزایش است و توجه بیشتر مقامات بلند رتبه دولتی را جلب کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.