وزیردفاع بریتانیا: از حضور داعش در افغانستان نگرانیم

- ۱۸ اسد ۱۳۹۴

دو شنبه ۱۹ اسد ۱۳۹۴/

 

mnandegar-3مایکل فالون وزیر دفاع بریتانیا در سفری به افغانستان با مقام‌های سیاسی و امنیتی کشور دیدار کرده و در این سفر از حضور و گسترش روز افزون داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.
آقای مایکل فالون در این سفر با عبدالله عبدالله رییس اجرایی، معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع، نورالحق علومی وزیر داخله کشور دیدار کرده و از توانایی نیروهای امنیتی در مقابل طالبان توصیف کرده و گفته است که با آن که این نیروها امکانات بیشتر در اختیار ندارند می‌توانند در برابر طالبان مقابله کنند.
این مقام بریتانیایی از روند گفت‌وگوهای صلح ابراز امیدواری کرده و گفته آرزومند است که پاکستان و افغانستان در این زمینه با هم همکاری کنند و برعلاوه گفته هرچند که مرگ ملا عمر در روند گفت‌و گوهای صلح وقفه ایجاد کرده، اما در صف طالبان افرادی میانه روی وجود دارند که به صلح علاقه‌مند هستند.
آقای مایکل فالون در گفت‌و گو با خبرنگاران گفته است که بریتانیا و همکاران جهانی‌اش از حضور و گسترش افراد داعش در افغانستان نگرانی دارند و این نگرانی محدو د به افغانستان نیست «در اندونزی، آفریقا و در ماورای مدیترانه هم این نگرانی وجود دارد، چرا که آن‌ها گروه های تندرو را با خود یک‌جا می‌سازند. این یک ایدولوژی خیلی قوی‌ است که باید آن را شکست بدهیم، بنابر این هر جا که داعش است من نگران آنجا هستم. پس ما باید کار بیشتری برای شکست آن انجام بدهیم».
آقای مایکل فالون بعد از سفرش به افغانستان به پاکستان رفته و گفته هدفش از رفتن به پاکستان این است که با مقام‌های این کشور در مورد گفت‌وگوهای صلح میان طالبان و دولت افغانستان گفت‌وگو کند و آنها را ترغیب کند که در این زمینه همکاری کنند.
بریتانیا هم اکنون ۴۷۰ سرباز در جمع ۱۳هزار نیروی ناتو در برنامه تحت عنوان «پشتیبابی قاطع» در افغانستان دارد که هدف این برنامه پشتوانی نیروهای نظامی افغانستان در بخش تجهیز و آموزش می‌باشد که برنامه یاد تا پایان سال ۲۰۱۶ختم می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.